Bajkowe bajania - dla każdego coś do posłuchania

 

Bajkowe bajania - dla każdego coś do posłuchania to program finansowany ze środków pochodzących z Budżetu Partycypacyjnego miasta Słupska. Finansowana kwota wynosi 16700zł. Projekt zakłada sześć cyklicznych spotkań, podczas których mieszkańcy osiedla Zatorze będą słuchali, oglądali, a następnie czynnie współtworzyli inscenizacje do bajek, baśni i legend.
Raz wykonają kukiełki, pacynki czy szablony postaci do teatru cieni. Innym razem wcielą się
w bajkowe postaci, stworzą barwne scenografie i strojów dla aktorów. Ciekawostką będzie wykorzystanie teatrzyku Kamishibai - drewnianej trójdzielnej ramki w kształcie otwartej okiennicy, w której prezentowane będą ilustracje do bajek wykonane w trakcie warsztatów. Aktywną twórczość artystyczną umili poczęstunek przygotowany dla zgromadzonych gości.

 

28 lutego 2017 roku odbyło się pierwsze spotkanie w ramach programu: ,,BAJKOWE BAJANIA- dla każdego coś do posłuchania".  Na wstępie przybyli goście  ( osiedlowi dziadkowie, rodzice
i dzieci ) obejrzeli przedstawienie ,,Szewczyk Dratewka" w wykonaniu szkolnego koła teatralnego. Następnie zadaniem zgromadzonych rodzin było wykonanie scenografii i zaprezentowanie jej
w teatrzyku Kamishibai. W ruch poszły kartki, kredki, flamastry... Zabawy i śmiechu było co niemiara! Finałowym momentem spotkania było wykonanie  sztuki ,,Szewczyk Dratewka"  przez przybyłych gości. Nastąpiła całkowita zamiana ról. Dratewką był jeden z tatusiów, wiedźmą- chętna babcia, a w roli narratora doskonale radziła sobie jedna z mam. Starczyło też ról dla dzieci, które wcieliły się w postaci mrówek, pszczółek i kaczek. Strudzeni aktorzy mogli wzmocić się słodkim poczęstunkiem.

Przed nami kolejne spotkanie- już 28 marca 2017r. Liczymy na równie wysoką frekwencję
i wspaniałą zabawę.

 

Za nami kolejne spotkanie z cyklu ,,Bajkowych bajań". We wtorek, 28 marca 2017 r. zaproszeni goście oglądali przedstawienie ,,Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków" w wykonaniu dziecięcego TEATRU PIĘCIU LALEK . Następnie zadaniem rodzin było wykonanie pacynek - bohaterów bajki. Pacynki tworzone były niekonwencjonalnie- na szarych kopertach ozdabianych przeróżnymi elementami dekoracyjnymi, w zależności od fantazji twórców. Przerwa minęła w przyjemnej atmosferze przy słodkim poczęstunku. Finalnym momentem spotkania było odegranie baśni przez zaproszonych gości z wykorzystaniem przygotowanych pacynek. Wcale to nie było łatwe! Poszczególne sceny niejednokrotnie były przerywane salwami śmiechu, zarówno widowni, jak i aktorów.

Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkanie w kwietniu.

 

25 kwietnia 2017 r. odbyło się trzecie spotkanie w ramach programu BAJKOWE BAJANIA
- DLA KAŻDEGO COŚ DO POSŁUCHANIA
. Tym razem celem spotkania było przygotowanie scenografii do wiersza J. Brzechwy „Kaczka Dziwaczka”, prezentacja tekstu przez chętne osoby przy współudziale wokalnym wszystkich gości.

Na wstępie uczniowie klasy 3c i 3d zaprezentowali się z piosenkami: „Laleczka z saskiej porcelany” i „Piosenka drewnianych lalek”. W dalszej części spotkania, po nauce piosenki ,,Kaczka Dziwaczka” , zgromadzeni goście podzielili się na grupy wykonujące poszczególne elementy do scenografii przedstawienia teatralnego. Jak zwykle inwencja dorosłych i dzieci przerosła nasze oczekiwania. Z kartonów, bibuły, materiałów tekstylnych powstały takie elementy scenografii, których nie powstydziłby się profesjonalny teatr.

Kolejne spotkanie upłynęło w atmosferze świetnej zabawy, a rodziny już zapowiadały swoją obecność na następnej  imprezie z cyklu BAJKOWYCH BAJAŃ.

 

Za nami już ostatnie w tym roku szkolnym spotkanie w ramach programu ,,Bajkowe bajania- dla każdego coś do posłuchania". Podczas majowych warsztatów zaproszeni goście (dzieci, rodzice, dziadkowie) otrzymali dość niezwykłe zadanie - mieli stać się autorami bajki.  Dorośli i dzieci zostali podzieleni na trzy grupy. Tematyka bajek była dowolna, a jedynym warunkiem było wykorzystanie podanego wcześniej słownictwa. Po raz kolejny kreatywność i pomysłowość gości przerosła nasze oczekiwania!
Zapraszamy na kolejne spotkania w październiku i listopadzie.
 
 
 
Rok Szkolny 2017/2018
 

Za nami kolejne spotkanie (już piąte!) w ramach programu BAJKOWE BAJANIA. We wtorek 24 października 2017 zebrani goście obejrzeli bajkę ,,Calineczka” przedstawioną jako teatr cieni ,
a później zapoznali się ze słuchowiskiem. Zadaniem rodzin było wykonanie sylwetek (z czarnego bloku technicznego) postaci występujących w bajce. Mamusie pięknie rysowały, dzieci wycinały,
a tatusiowie przymocowywali karton do listewek. Po przygotowaniu rekwizytów nadszedł czas prób i występów przed publicznością. Atmosfera zabawy towarzyszyła wszystkim przez cały czas spotkania. Tradycyjnie przerwę umilił słodki poczęstunek.

W listopadzie zapraszamy na ostatnie już spotkanie, tym razem z … kukiełkami. Babcie naszych uczniów już obiecały przynieść z sobą maszyny do szycia.

 

21 listopada odbyły się ostatnie warsztaty z cyklu „Bajkowe bajania-dla każdego coś do posłuchania”. Zgromadziły one duże grono dzieci  i ich opiekunów. Tym razem zadanie polegało na wykonaniu dekoracji i kukiełek do przedstawienia o Czerwonym Kapturku. Uczestnicy spotkania doskonale wyposażeni w tekstylia, igły, nici, a nawet maszyny do szycia, z zapałem wykonywali głównych bohaterów oraz elementy scenografii. Podsumowanie warsztatów stanowiło kilkakrotne wystawienie sztuki dla dzieci i dorosłych. Każdy chciał wystąpić ze swoją kukiełką.

Poczęstunek był pretekstem do refleksji na temat wspaniałych wrażeń, które towarzyszyły wszystkim spotkaniom.

 

 

W lutym

W lutym bawiliśmy się na Balu Karnawałowym. Każdy z nas miał ciekawe przebranie. Z wielkim zaangażowaniem robiliśmy maski karnawałowe, które ozdabialiśmy brokatem. Z cegiełek układaliśmy modele wyrazów. Pisaliśmy po śladzie literki i cyferki. Czytaliśmy teksty z kolejnymi poznanymi literkami. W Walentynki wielką atrakcją była dla nas zabawa w Kinder-Planecie.

W tym miesiącu urodziny obchodzili Nadia i Bartek. Pod koniec karnawału bawiliśmy na Balu Pączkowym z klasami pierwszymi. Miło upłynął nam czas.

lo3

 

Zad.4.52 I-III/1,2 i IV-VI/1,2

„Warsztaty teatralne z zastosowaniem ICT”

ROK SZKOLNY 2016/2017

W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”

Korzystało z nich 40 uczniów z klas I-VI. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 4 grupy (dwie dla uczniów klas I-III i dwie   dla uczniów klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.

Na warsztatach teatralnych dla klas II pracujemy nad przedstawieniem „Cinderella”, klasy III przygotowują się do wystawienia przedstawienia pt. „The new James Bond film”. Klasy IV -VI opracowują natomiast sztuki „Giovannie’s cafe”, „Sophie and her friends” oraz „In the army”. Ćwiczymy poprawną wymowę, pracujemy nad naszą dykcją i poprawnością językową. Doskonalimy ruch sceniczny, dobieramy potrzebny do wystawienia sztuki materiał dźwiękowy oraz stroje i rekwizyty. Zajęcia rozbudzają w uczniach zainteresowanie językiem angielskim
i przełamują bariery językowe. Wyzwalają w nich kreatywność oraz dodatkowo motywują poprzez włączenie emocji w konkretne działania. Są atrakcyjną formą spędzenia czasu wolnego.

                                                                                  Prowadzący: mgr Anita Jakubowska

            mgr Barbara Zajączkowska – Ocha

            mgr Marek Ocha

 

 

W roku szkolnym 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych. Na warsztatach teatralnych dla klas III przygotowywaliśmy się do wystawienia przedstawienia pt. „The New James Bond Film”. Ćwiczyliśmy poprawną wymowę, pracowaliśmy nad naszą dykcją i poprawnością językową. Dopracowywaliśmy ruch sceniczny, dobieraliśmy potrzebny do wystawienia sztuki materiał dźwiękowy oraz stroje i rekwizyty. Zajęcia rozbudziły w uczniach zainteresowanie językiem angielskim i przełamały bariery językowe. Wyzwoliły w nich kreatywność oraz dodatkowo zmotywowały poprzez włączenie emocji w konkretne działania. Były atrakcyjną formą spędzenia czasu wolnego. Uczniowie, którzy uczęszczali na Warsztaty teatralne z zastosowaniem ICT:

- dysponują bogatym warsztatem środków wyrazu;

- umiejętnie radzą sobie z tremą;

- posiadają odwagę sceniczną;

-  rozumieją pojęcia związane z teatrem;

- potrafią praktycznie zastosować zdobyte umiejętności, biorąc udział w spektaklach;

- poszerzyli zasób słów i zwrotów w języku angielskim.

 

          

 ROK SZK. 2017/2018

 

W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa
na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”.
Warsztaty teatralne są odpowiedzią na naturalną potrzebę twórczej aktywności dzieci, a jako element pracy dydaktycznej i wychowawczej umożliwiają realizację programu szkolnego
przy zróżnicowanym poziomie uczniów. W bieżącym roku szkolnym z tego typu zajęć korzysta 40 uczniów z klas I-VII. Spośród wychowanków Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka
w Słupsku utworzono 4 grupy (dwie dla uczniów klas I-III i dwie dla uczniów klas IV-VII). Zajęcia są doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.

Na warsztatach teatralnych dla klas III grupa uczniów pracuje z Panią Barbarą Zajączkowką-Ocha nad przedstawieniem „The Snow White”. Dzieci ćwiczą poprawną wymowę, poprawiają dykcję
i pracują nad poprawnością językową. Doskonalą ruch sceniczny, dobierają potrzebny do wystawienia sztuki materiał dźwiękowy oraz stroje i rekwizyty. Zajęcia rozbudzają w uczniach zainteresowanie językiem angielskim i przełamują bariery językowe. Wyzwalają w nich kreatywność oraz dodatkowo motywują poprzez włączenie emocji w konkretne działania. Są atrakcyjną formą spędzenia czasu wolnego.

Pani Anita Jakubowska wraz z uczniami z klas II i III pracuje nad odpowiednim przygotowaniem
do prezentacji ról w przedstawieniu  „Czerwony Kapturek”. Na zajęciach omówione zostały metody projektu, wybór obszaru oraz sprecyzowano temat projektu do realizacji. Zaplanowano kolejność działań, czyli podział pracy w grupie. Wybrano również sposób prezentacji efektu finalnego pracy grupy. Na zajęciach zostały zastosowane zabawy  integrujące  zespół  teatralny oraz ćwiczenia  oddechowe  i  relaksacyjne. Pracowano nad  koncentracją oraz wdrażano ćwiczenia  rozbudzające  dziecięcą  wyobraźnię.

Na zajęciach koła „Teatrzyk Angielski” dla uczniów klas V i VII prowadzonych przez Panią Karolinę Kromp przygotowywana jest inscenizacja skeczy w języku angielskim. Zajęcia teatralne pozwalają uczniom przyswajać język autentyczny i używać go w wersji mówionej. Doskonalona jest sprawność słuchania i mówienia poprzez uczenie się na pamięć. Uczniowie w interesujący sposób przyswajają rytm i melodię języka obcego. Wszelkie rymy i zabawy ułatwiają im opanowanie wymowy, akcentu wyrazowego oraz intonacji, a także poprawiają tempo mówienia w języku angielskim. 

Grupa uczniów z klas IV i V pracująca pod kierunkiem Pana Marka Ochy przygotowuje spektakl pt. „Giovanni’s cafe”. Dzieci pracują nad prawidłową dykcją, ruchem scenicznym i umiejętnościami przekazywania emocji. Ponadto uczą się zastosowania umiejętności językowych w praktyce. Zapamiętywanie fragmentów tekstu pozwala im na utrwalanie powszechnie używanych struktur gramatycznych, wzbogaca słownictwo i stanowi wspaniały trening językowy.

W czasie przygotowań i samego przedstawienia uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 zaangażowani w projekt zaspakajają potrzebę ruchu, uczą się współpracować w grupie, oceniać siebie i kolegów. Uczą się mówić wyraziście, z właściwą intonacją oraz ćwiczą pamięć. Inscenizacje umożliwiają także lepsze rozumienie tekstów i sprzyjają kształtowaniu właściwych postaw poprzez internalizację przeżyć bohaterów.
Poprzez warsztaty teatralne realizowane są w pełni cele dydaktyczne i wychowawcze, które wiążą się nierozerwalnie ze wszystkimi płaszczyznami kształcenia i wychowania uczniów w wieku szkolnym.

W II semestrze roku szkolnego 2017/2018 wybrani uczniowie klas I-III i IV-VI mieli możliwość rozwijania umiejętności językowych w ramach projektu Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”. Zajęcia prowadzone były w formie warsztatów teatralnych, których efektem było wystawienie przedstawień oraz scenek humorystycznych w języku angielskim pt. „Snow White”, „Red Riding Hood”, „Giovanni’s Cafe”, "The break" oraz "Hotel Splendido" . Uczestnicy pracowali nad poprawną wymową, doskonalili dykcję i poprawność językową. Opracowane zostały ćwiczenia doskonalące ruch sceniczny oraz elementy gry aktorskiej. Zgromadzone zostały stroje i rekwizyty potrzebne do wystawienia przedstawienia.

Warsztaty teatralne przyczyniły się do przełamania bariery językowej wśród uczniów, wpłynęły na zainteresowanie językiem angielskim. Wyzwoliły w nich kreatywność oraz dodatkowo zmotywowały poprzez włączenie emocji w konkretne działania. Były atrakcyjną formą spędzenia czasu wolnego. Uczniowie, którzy uczęszczali na Warsztaty teatralne z zastosowaniem ICT:

- poszerzyli zasób słów i zwrotów w języku angielskim;

- dysponują bogatym warsztatem środków wyrazu;

- posiadają odwagę sceniczną;

- rozumieją pojęcia związane z teatrem;

- potrafią praktycznie zastosować zdobyte umiejętności, biorąc udział w spektaklach,

- znają elementy kultury krajów anglojęzycznych a w szczególności specyfikę humoru angielskiego.

Nauczyciele w swojej pracy z uczniami stosowali metody aktywizujące, które pozwoliły na wszechstronny rozwój dzieci i uwzględniły ich zróżnicowane potrzeby. Natomiast tematyka przeprowadzonych warsztatów umożliwiła realizację dziecięcych marzeń. Były one doskonałą podstawą wszechstronnego rozwoju uczniów, który stanowi nadrzędny cel wszystkich działań pedagogicznych.

 

 

lo3

 

Zad.1.1 I-III/1,2,3,4

Interaktywne warsztaty matematyczne

ROK SZKOLNY 2016/2017

      W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”.

Korzystało z nich 40 uczniów z klas I-III. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3  
im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 4 grupy (dwie dla uczniów klas II i dwie  dla uczniów klas III). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.

Głównym celem zajęć było wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów, będących przyczyną trudności szkolnych, kształtowanie pozytywnego nastawienia
do podejmowania wysiłku intelektualnego, zniwelowanie przykrych doświadczeń związanych
z porażkami ucznia na lekcjach.

Zajęcia prowadzone były zespołowo i indywidualnie. Podczas zajęć uczniowie wyrównywali braki w wiadomościach i umiejętnościach z zakresu matematyki poprzez wykonywanie interesujących zadań przygotowanych przez prowadzącego, korzystanie z licznych pomocy dydaktycznych, gier i zabaw matematycznych oraz dostępnych edukacyjnych programów multimedialnych.

Prowadzący: mgr Renata Bugiel

                     mgr Halina Jaśkiewicz

 

 

 

      W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”

           Korzystało z nich 40 uczniów z klas I-III. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3
im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 4 grupy (dwie dla uczniów klas II i dwie dla uczniów klas III). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.

Nadrzędnym celem zajęć było wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów klas I-III, będących przyczyną trudności szkolnych, kształtowanie pozytywnego nastawienia
do podejmowania wysiłku intelektualnego, zniwelowanie przykrych doświadczeń związanych
z porażkami ucznia na lekcjach.

Zajęcia prowadzone były zespołowo i indywidualnie. Podczas zajęć uczniowie wyrównywali braki
w wiadomościach i umiejętnościach z zakresu matematyki poprzez wykonywanie interesujących zadań przygotowanych przez prowadzącego, korzystanie z licznych pomocy dydaktycznych, gier
i zabaw matematycznych oraz dostępnych edukacyjnych programów multimedialnych.

Końcowe wyniki z zakresu wiedzy i umiejętności z edukacji matematycznej uzyskane przez uczestników zajęć wskazują na celowość prowadzonych warsztatów. Ponadto uczniowie są zadowoleni z przebiegu i formy zajęć, chętnie współpracują ze sobą i deklarują chęć udziału
w takich zajęciach w przyszłości.

                               Prowadzący: mgr Renata Bugiel

                                                     mgr Halina Jaśkiewicz

ROK SZKOLNY 2017/2018

 

      W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”

W zajęciach pn. „Interaktywne warsztaty matematyczne” uczestniczyło 40 uczniów z klas drugich i trzecich. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3   im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 4 grupy (dwie dla uczniów klas II i dwie  dla uczniów klas III).

Głównym celem było podniesienie poziomu umiejętności matematycznych uczniów klas I-III oraz wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów, będących przyczyną trudności szkolnych.

Zajęcia prowadzone były zespołowo i indywidualnie. Podczas zajęć uczniowie korzystali z licznych pomocy dydaktycznych, gier i zabaw matematycznych oraz dostępnych edukacyjnych programów multimedialnych. Zastosowanie atrakcyjnych środków dydaktycznych wpłynęło na pozytywne nastawienie do podejmowania wysiłku intelektualnego i przezwyciężania trudności związanych
z przyswojeniem wiadomości i umiejętności matematycznych.

         Prowadzący:

mgr Renata Bugiel

          mgr Wioletta Knapa - Przedborska

W II semestrze roku szkolnego 2017/2018 kontynuowane były zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”

         W zajęciach uczestniczyło 40 uczniów z klas I-III Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 4 grupy. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.

Głównym celem zajęć było wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów klas I-III, będących przyczyną trudności szkolnych, kształtowanie pozytywnego nastawienia
do podejmowania wysiłku intelektualnego, zniwelowanie przykrych doświadczeń związanych
z porażkami ucznia na lekcjach.

Zajęcia przyczyniły się do poprawy wyników nauczania z zakresu materiału przewidzianego
w programie, wykształciły nawyk samodzielnej pracy, wzmocniły poczucie własnej wartości uczestników. Samodzielne poszukiwanie różnych rozwiązań w sytuacjach problemowych rozbudziło ciekawość poznawczą uczniów. Wykorzystanie  licznych pomocy dydaktycznych, gier i zabaw matematycznych oraz dostępnych edukacyjnych programów multimedialnych przyczyniło się podniesienia atrakcyjności zajęć.

Końcowe wyniki z zakresu wiedzy i umiejętności z edukacji matematycznej uzyskane przez uczestników zajęć wskazują na celowość prowadzonych warsztatów. Uczniowie są zadowoleni
z przebiegu i formy zajęć i chętnie współpracują ze sobą i deklarują chęć udziału
w takich zajęciach w przyszłości.

                               Prowadzący: mgr Renata Bugiel

mgr Wioletta Knapa - Przedborska

 

 

Zad.2.1 IV-VI/1,2,3,4

Interaktywne warsztaty matematyczne

 

ROK SZKOLNY 2016/2017

      W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”

Korzystało z nich 40 uczniów z klas IV-VI. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3  im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 4 grupy (jedną dla uczniów klas IV i dwie dla uczniów klas V i jedną dla uczniów klas VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.

Głównym celem warsztatów było wyrównywanie braków w wiadomościach 
i umiejętnościach uczniów, będących przyczyną trudności szkolnych, kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego, zniwelowanie przykrych doświadczeń związanych z porażkami ucznia na lekcjach.

W trakcie zajęć uczniowie pracowali zarówno indywidualnie jak i grupowo.  Wykorzystywano technologię informacyjno – komunikacyjną, rebusy, krzyżówki, gry logiczne.
W sposób praktyczny utrwalano umiejętności zdobyte na zajęciach z matematyki. Uczniowie aktywniej  i chętniej rozwiązywali zadania dzięki czemu lepiej przyswajali wiedzę oraz rozwinęli sprawność rachunkową.

Prowadzący: mgr Anna Perszko

                     mgr Joanna Schulz

                     mgr Anna Tomaszewska 

W II semestrze roku szkolnym 2016/2017 przeprowadzone zostały zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - Interaktywne warsztaty matematyczne. Korzystało z nich 40 uczniów klas IV - VI Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku.
Uczniowie uzupełnili braki w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych, poprawili wyniki nauczania z zakresu materiału przewidzianego w programie, kształcili nawyk samodzielnej pracy, wzmocnili poczucie własnej wartości. Samodzielnie poszukiwali różnych rozwiązań w sytuacjach problemowych. Rozbudzali swoją ciekawość poznawczą m.in. dzięki wykorzystaniu pracowni multimedialnej i programów komputerowych. Uczyli się podejmować decyzje czerpiąc przy tym radość ze współpracy z rówieśnikami.
Podczas zajęć stosowane był różne formy pracy: praca w grupach, praca indywidualna, elementy wykładu, pogadanka, praca z tekstem, projektowanie, konkurs zadaniowy, dyskusje. Zajęcia prowadzone były przede wszystkim metodami aktywnymi, mającymi na celu rozwijanie umiejętności zdobywania i utrwalania wiedzy. Nowe zagadnienia poprzedzone były wykładem lub pogadanką wstępną, mającą na celu ukierunkowanie pracy podczas zajęć.
Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem. Uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach i angażowali się w realizacje zadań. Dzieci samodzielnie tworzyły pomoce dydaktyczne, korzystając z materiałów zakupionych na potrzeby projektu (papier ksero, flamastry, farby, kleje, brystole, kolorowe bloki techniczne). 

 

Prowadzący: mgr Anna Perszko

                     mgr Joanna Schulz

                     mgr Anna Tomaszewska 

 

ROK SZKOLNY 2017/2018

 

      W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”. Korzystało z nich 40 uczniów z klas IV-VII.

W  zajęciach  uczestniczą  uczniowie  klas  od 4  do  6.  Na  początku  została  przeprowadzona  diagnoza uczniów w celu rozpoznania braków w  wiadomościach 
i umiejętnościach
  matematycznych.  Uczniowie ćwiczyli pamięciowe wykonywanie operacji arytmetycznych, doskonalili  algorytmy  pisemnych  działań  na  liczbach  naturalnych.  Celem  odbytych  zajęć  było  rozwijanie  sprawności  rachunkowej,  rozwijanie  pamięci,  wyrabianie  nawyku  sprawdzania  uzyskanych  rozwiązań. 
W  czasie  zajęć  zwracano  uwagę  na  dostosowanie  wymagań  edukacyjnych  do  indywidualnych  możliwości  dzieci  ( na  jednych zajęciach    z  różnych  klas:  IV, V, VI)  w  zakresie  tempa  pracy,  stopniowania  trudności,  stosowania  metod  aktywnych 
i  środków  dydaktycznych  pobudzających  aktywność  dzieci.  Były  stosowane  częste  pochwały,  aby  zachęcać  uczniów  do  systematycznej 
pracy.

Prowadzący: mgr Anna Perszko

                     mgr Joanna Schulz

                     mgr Justyna Rogalińska

                     mgr Janusz Rodziewicz 

W II semestrze roku szkolnym 2017/2018 przeprowadzone zostały zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - Interaktywne warsztaty matematyczne. Korzystało z nich 40 uczniów klas IV - VI Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku.
Uczniowie poprawili wyniki nauczania z zakresu materiału przewidzianego w programie, uzupełnili braki w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych. Kształcili nawyk samodzielnej pracy wzmacniając przy tym poczucie własnej wartości. Samodzielnie poszukiwali różnych rozwiązań w sytuacjach problemowych. Dzięki wykorzystaniu pracowni multimedialnej i programów komputerowych rozbudzali ciekawość poznawczą.
Podczas zajęć stosowane był różne formy pracy: praca w grupach, praca indywidualna, elementy wykładu, pogadanka, praca z tekstem, projektowanie, konkurs zadaniowy, dyskusje. Zajęcia prowadzone były metodami aktywizującymi, rozwijającymi umiejętności zdobywania i utrwalania wiedzy. Nowe zagadnienia poprzedzone były pogadanką wstępną, mającą na celu ukierunkowanie pracy podczas zajęć.
Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem. Uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach i angażowali się w realizacje zadań. Dzieci samodzielnie tworzyły pomoce dydaktyczne, korzystając z materiałów zakupionych na potrzeby projektu.

Prowadzący: mgr Anna Perszko

                     mgr Joanna Schulz

                     mgr Justyna Rogalińska

                     mgr Janusz Rodziewicz

 

lo3

 

Zad.3.39 I–III/1,2,3,4,5,6 i IV-VI/1,2,3,4

Zajęcia z terapii pedagogicznej

 Rok szkolny 2016/2017

      W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”

Korzystało z nich 40 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 10 grup (sześć dla uczniów klas I-III i cztery dla uczniów klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.

Podczas zajęć uczniowie usprawniają koncentrację uwagi, pamięć wzrokową i słuchową, motorykę małą i dużą, ćwiczą analizę i syntezę wzrokową na materiale obrazkowym
i geometrycznym, wykonują ćwiczenia kompensacyjne w zakresie czytania i pisania, usprawniają grafomotorykę, rozwijają oraz wzbogacają słownictwo. Ponadto utrwalają podstawowe pojęcia fonetyczne, matematyczne oraz usprawniają myślenie analityczne, logiczne, uogólnianie
i klasyfikowanie.

Prowadzący: mgr Agata Andrzejczak

                     mgr Anna Witczak

                     mgr Magdalena Wilkowska

                     mgr Monika Muszyńska

                     mgr Monika Gatz

 



W II semestrze roku szkolnym 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa

na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”.

Korzysta z nich 24 uczniów z klas I-III i 16 uczniów z klas IV-VI. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 10 grupy (sześć dla uczniów klas I-III i cztery dla uczniów klas IV-VI). Zajęcia te są doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.

Celem zajęć jest:

  • stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka;
  • usprawnianie i korekcja funkcji motorycznych, percepcji wzrokowej, sprawności manualnej, funkcji słuchowo – językowych oraz koncentracji uwagi;
  • oddziaływanie psychoterapeutyczne i psychoedukacyjne w celu niwelowania  napięć emocjonalnych i wzmocnienia poczucia własnej wartości i motywacji do nauki.

                                                                                                 Prowadzący:

                                                                                                                      Andrzejczak Agata

                                                                                               Gatz Monika

                                                                                                            Muszyńska Monika

                                                                                                                 Wilkowska Magdalena

                                                                                                    Witczak Anna

 

           ROK SZKOLNY 2017/2018

   W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”

Korzystało z nich 48 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 12 grup, każda z grup liczyła 4 uczniów.  Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.

Podczas zajęć uczniowie usprawniają orientację przestrzenną i kierunkową, koncentrację uwagi, pamięć wzrokową i słuchową, motorykę małą i dużą, ćwiczą analizę i syntezę wzrokową na materiale obrazkowym i geometrycznym, wykonują ćwiczenia kompensacyjne w zakresie czytania
i pisania oraz rozumowania tekstów, rozwijają oraz wzbogacają słownictwo. Ponadto utrwalają podstawowe pojęcia fonetyczne, matematyczne, rozwijają sprawność grafomotoryczną oraz usprawniają myślenie analityczne, logiczne, uogólnianie i klasyfikowanie. Oddziaływania terapeutyczne zmierzają także do rozwoju sfery emocjonalno-motywacyjnej, kształtowania pozytywnego obrazu własnej osoby, odkrywania swoich mocnych stron oraz potencjalnych możliwości.

                                                                                                                   Nauczyciele prowadzący:

                   mgr Agata Andrzejczak

                     mgr Anna Pluto - Prondzińska

                     mgr Magdalena Wilkowska

                     mgr Anna Witczak

 

 

W II semestrze roku szkolnym 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”.

Korzystało z nich 48 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 12 grup, każda z nich liczyła 4 uczniów. Zajęcia te były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.

Celem zajęć było:

- usprawnienie funkcji percepcyjno – motorycznych;
- poprawa umiejętności ortograficznych;
- wzmocnienie motywacji do dalszej nauki i pokonywania trudności;
- opanowanie umiejętności radzenia sobie z napięciem emocjonalnym;
- wzmocnienie poczucia własnej wartości;

-  aktualizowanie i poszerzanie wiedzy ogólnej i szczegółowe

Nauczyciele prowadzący:

                   mgr Agata Andrzejczak

                     mgr Anna Pluto - Prondzińska

                     mgr Magdalena Wilkowska

                     mgr Anna Witczak

 

Zad.3.42 I–III/1,2,3,4,5,6

„Gimnastyka korekcyjna dla uczniów klas I-III”

W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”

Korzystało z nich 36 uczniów z klas I-III. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3  im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 6 grup. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.

Zajęcia miały na celu:

  • korekcję istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie jej, o ile to możliwe do stanu prawidłowego
  • wyrobienie u dzieci nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego.
  • kontrolę i samokontrolę wykonywanych ćwiczeń
  • nabycie umiejętności poprawnego wykonywania podstawowych ćwiczeń w domu pod kontrolą rodziców

Prowadzący: mgr Paulina Stasiak

 

 


W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”

Korzystało z nich 36 uczniów z klas I-III. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3  im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 6 grup. Zajęcia były doskonałą okazją  do integracji społeczności uczniowskiej.

Zajęcia miały na celu:

  • korekcję istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie jej, o ile to możliwe do stanu prawidłowego
  • wyrobienie u dzieci nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego
  • wdrażanie do świadomego eliminowania czynników wpływających na pogłębianie i utrwalanie istniejących zaburzeń.
  • wyrabianie odruchu prawidłowego ustawiania stóp w pozycji siedzącej oraz podczas poruszania się.
  • kontrolę i samokontrolę wykonywanych ćwiczeń
  • nabycie umiejętności poprawnego wykonywania podstawowych ćwiczeń w domu pod kontrolą rodziców

Prowadzący: mgr Paulina Stasiak

                      mgr Irena Korczyńska

  

Zad.3.43 I–III/1,2,3,4,5,6

„Logopedia”

ROK SZKOLNY 2016/2017

W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”

Korzystało z nich 18 uczniów z klas I-III. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 6 grup. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.

Na zajęciach realizowaliśmy zadania, które można podzielić dwie grupy:

Grupa pierwsza:

Kształtowanie prawidłowej mowy w szkole, czyli dbanie o jej prawidłowy i jak najlepszy rozwój pod względem fonetycznym, gramatycznym i leksykalnym,

Doskonalenie mowy już ukształtowanej;

Grupa druga:

Usuwanie wad wymowy,

Usuwanie zaburzeń głosu,

Usuwanie trudności w czytaniu i pisaniu;

Logopedia jest dziedziną z pogranicza różnych dziedzin naukowych, przede wszystkim językoznawstwa, psychologii mowy, neurologii i foniatrii. Najważniejszym zadaniem zajęć logopedycznych prowadzonych w szkole jest usuwanie różnorodnych wad
i zaburzeń mowy u uczniów.

Prowadzący: mgr Agnieszka Szymkowicz

                     mgr Magdalena Giczewska


 

W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa
na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”

Korzystało z nich 18 uczniów z klas I-III. Grupa została utworzona z uczniów uczęszczających
do Szkoły Podstawowej nr 3 w Słupsku, co miało na celu integrację społeczności uczniowskiej.

Cyklicznie prowadzona terapia mowy w ramach w/w projektu związana była  z usuwaniem wad
w komunikowaniu się (wymowa, jakość wypowiedzi słownych, spostrzeganie słuchowe dźwięków mowy, uwaga i pamięć słuchowa) zalicza się do  propedeutyki kształcenia mowy i słuchu.  Rozumienie mowy (słownik bierny) i samodzielne mówienie (słownik czyny) stanowią podstawę komunikacji interpersonalnej.

Przeprowadzone zajęcia logopedyczne wpłynęły na:

- usprawnianie narządów mownych, zwiększenie ich ruchomości, celowości ruchów, umiejętności przechodzenia z jednego układu artykulacyjnego w drugi,

- utrwalanie prawidłowego toru oddechowego – wdech nosem, wydech ustami,

- zapoznanie z prawidłowym ułożeniem narządów artykulacyjnych do wymowy poszczególnych głosek – utrwalenie ich wymowy w izolacji, sylabach, wyrazach, zdaniach,

- doskonalenie uwagi słuchowej poprzez ćwiczenia różnicowania, naśladowania dźwięków zwierząt oraz odgłosów z otoczenia,

-rozwijanie sprawności słuchu fonematycznego, zwiększanie wrażliwości na poprawność artykulacyjną wypowiedzi,

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas układania i opowiadania historyjek obrazkowych,

– kształtowanie mowy zdaniowej, umiejętności odpowiadania i stawiania pytań.

                                                                                                                                                             Prowadzący: mgr Agnieszka Szymkowicz

                                                                                                                                                                                      mgr Magdalena Giczewska

 

 

ROK SZKOLNY 2017/2018

 

W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 w szkole podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka
w Słupsku prowadzone były zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami mowy. Korzysta z nich 18 uczniów z klas I – III.

Głównym celem tych zajęć jest usuwanie zaburzeń mowy, stymulowanie rozwoju mowy
i wyrównywanie opóźnień tego rozwoju oraz podnoszenie sprawności językowej.

Na zajęciach uczniowie wykonują ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne, ćwiczenia oddechowe i fonacyjne, ćwiczenia w rozumieniu i nadawaniu mowy, ćwiczenia słuchu fonematycznego. Podczas zajęć kształtują prawidłową wymowę poprzez korygowanie zaburzeń
w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej. Zaplanowane ćwiczenia mają na celu stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy, doskonalenie mowy już ukształtowanej, wdrażanie
do praktycznego wykorzystania poprawnej wymowy w życiu codziennym.

W II semestrze w dalszym ciągu prowadzone były zajęcia logopedyczne przeznaczone dla uczniów kl. I-III.

Celem tych zajęć jest korygowanie wad wymowy, usprawnianie narządów mowy oraz zwiększanie kompetencji językowych uczniów.

A co robimy na naszych logopedycznych spotkaniach ;)

 

Przed lustrem ćwiczymy nasze buzie i języki, aby pięknie mówiły. Pani logopeda często opowiada zabawne bajki logopedyczne, np. o przygodach Języczka Wędrowniczka.

Ćwiczymy również prawidłowe oddychanie. Pamiętamy o tym, że czasie spoczynku oddychamy nosem. Dzięki tym ćwiczeniom wzmacniamy mięśnie oddechowe i usprawniamy podniebienie miękkie. Dzieci bardzo lubią ćwiczenia oddechowe i zabawy ze słomkami.

W czasie zajęć logopedycznych wykorzystujemy komputer i programy multimedialne. Dzieci grają w logopedyczne gry, dzięki którym utrwalają prawidłową wymowę ćwiczonych głosek.

Dzieci ćwiczą analizę i syntezę wyrazową, rozwijają swoją spostrzegawczość oraz zręczność. Gramy w różne gry logopedyczne (planszowe, karciane) m.in.: Memo, Piotruś, Mistrz Pamięci, Zgadnij co to - kto to?, Co się zmieniło? i wiele innych. Ćwiczymy w ten sposób prawidłową artykulację oraz pamięć słuchową i wzrokową.

Na zajęciach poznajemy smak zwycięstwa, ale także uczymy się radzić z porażkami. Nie załamujemy się, pamiętamy o tym, że nie zawsze w grze jesteśmy najlepsi. Czasem się wygrywa a czasem przegrywa :)

                                                          Prowadzący: mgr Agnieszka Szymkowicz

                                                                                                                                                                                      mgr Magdalena Giczewska