Zad.3.39 I–III/1,2,3,4,5,6 i IV-VI/1,2,3,4
„Zajęcia z terapii pedagogicznej”
Rok szkolny 2016/2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 40 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 10 grup (sześć dla uczniów klas I-III i cztery dla uczniów klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Podczas zajęć uczniowie usprawniają koncentrację uwagi, pamięć wzrokową i słuchową, motorykę małą i dużą, ćwiczą analizę i syntezę wzrokową na materiale obrazkowym
i geometrycznym, wykonują ćwiczenia kompensacyjne w zakresie czytania i pisania, usprawniają grafomotorykę, rozwijają oraz wzbogacają słownictwo. Ponadto utrwalają podstawowe pojęcia fonetyczne, matematyczne oraz usprawniają myślenie analityczne, logiczne, uogólnianie
i klasyfikowanie.
Prowadzący: mgr Agata Andrzejczak
mgr Anna Witczak
mgr Magdalena Wilkowska
mgr Monika Muszyńska
mgr Monika Gatz
W II semestrze roku szkolnym 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa
na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”.
Korzysta z nich 24 uczniów z klas I-III i 16 uczniów z klas IV-VI. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 10 grupy (sześć dla uczniów klas I-III i cztery dla uczniów klas IV-VI). Zajęcia te są doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Celem zajęć jest:
- stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka;
- usprawnianie i korekcja funkcji motorycznych, percepcji wzrokowej, sprawności manualnej, funkcji słuchowo – językowych oraz koncentracji uwagi;
- oddziaływanie psychoterapeutyczne i psychoedukacyjne w celu niwelowania napięć emocjonalnych i wzmocnienia poczucia własnej wartości i motywacji do nauki.
Prowadzący:
Andrzejczak Agata
Gatz Monika
Muszyńska Monika
Wilkowska Magdalena
Witczak Anna
ROK SZKOLNY 2017/2018
W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 48 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 12 grup, każda z grup liczyła 4 uczniów. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Podczas zajęć uczniowie usprawniają orientację przestrzenną i kierunkową, koncentrację uwagi, pamięć wzrokową i słuchową, motorykę małą i dużą, ćwiczą analizę i syntezę wzrokową na materiale obrazkowym i geometrycznym, wykonują ćwiczenia kompensacyjne w zakresie czytania
i pisania oraz rozumowania tekstów, rozwijają oraz wzbogacają słownictwo. Ponadto utrwalają podstawowe pojęcia fonetyczne, matematyczne, rozwijają sprawność grafomotoryczną oraz usprawniają myślenie analityczne, logiczne, uogólnianie i klasyfikowanie. Oddziaływania terapeutyczne zmierzają także do rozwoju sfery emocjonalno-motywacyjnej, kształtowania pozytywnego obrazu własnej osoby, odkrywania swoich mocnych stron oraz potencjalnych możliwości.
Nauczyciele prowadzący:
mgr Agata Andrzejczak
mgr Anna Pluto - Prondzińska
mgr Magdalena Wilkowska
mgr Anna Witczak
W II semestrze roku szkolnym 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”.
Korzystało z nich 48 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 12 grup, każda z nich liczyła 4 uczniów. Zajęcia te były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Celem zajęć było:
- usprawnienie funkcji percepcyjno – motorycznych;
- poprawa umiejętności ortograficznych;
- wzmocnienie motywacji do dalszej nauki i pokonywania trudności;
- opanowanie umiejętności radzenia sobie z napięciem emocjonalnym;
- wzmocnienie poczucia własnej wartości;
- aktualizowanie i poszerzanie wiedzy ogólnej i szczegółowe
Nauczyciele prowadzący:
mgr Agata Andrzejczak
mgr Anna Pluto - Prondzińska
mgr Magdalena Wilkowska
mgr Anna Witczak
Zad.3.42 I–III/1,2,3,4,5,6
„Gimnastyka korekcyjna dla uczniów klas I-III”
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 36 uczniów z klas I-III. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 6 grup. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Zajęcia miały na celu:
- korekcję istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie jej, o ile to możliwe do stanu prawidłowego
- wyrobienie u dzieci nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego.
- kontrolę i samokontrolę wykonywanych ćwiczeń
- nabycie umiejętności poprawnego wykonywania podstawowych ćwiczeń w domu pod kontrolą rodziców
Prowadzący: mgr Paulina Stasiak
W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 36 uczniów z klas I-III. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 6 grup. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Zajęcia miały na celu:
- korekcję istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie jej, o ile to możliwe do stanu prawidłowego
- wyrobienie u dzieci nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego
- wdrażanie do świadomego eliminowania czynników wpływających na pogłębianie i utrwalanie istniejących zaburzeń.
- wyrabianie odruchu prawidłowego ustawiania stóp w pozycji siedzącej oraz podczas poruszania się.
- kontrolę i samokontrolę wykonywanych ćwiczeń
- nabycie umiejętności poprawnego wykonywania podstawowych ćwiczeń w domu pod kontrolą rodziców
Prowadzący: mgr Paulina Stasiak
mgr Irena Korczyńska
Zad.3.43 I–III/1,2,3,4,5,6
„Logopedia”
ROK SZKOLNY 2016/2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 18 uczniów z klas I-III. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 6 grup. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Na zajęciach realizowaliśmy zadania, które można podzielić dwie grupy:
Grupa pierwsza:
Kształtowanie prawidłowej mowy w szkole, czyli dbanie o jej prawidłowy i jak najlepszy rozwój pod względem fonetycznym, gramatycznym i leksykalnym,
Doskonalenie mowy już ukształtowanej;
Grupa druga:
Usuwanie wad wymowy,
Usuwanie zaburzeń głosu,
Usuwanie trudności w czytaniu i pisaniu;
Logopedia jest dziedziną z pogranicza różnych dziedzin naukowych, przede wszystkim językoznawstwa, psychologii mowy, neurologii i foniatrii. Najważniejszym zadaniem zajęć logopedycznych prowadzonych w szkole jest usuwanie różnorodnych wad
i zaburzeń mowy u uczniów.
Prowadzący: mgr Agnieszka Szymkowicz
mgr Magdalena Giczewska
W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa
na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 18 uczniów z klas I-III. Grupa została utworzona z uczniów uczęszczających
do Szkoły Podstawowej nr 3 w Słupsku, co miało na celu integrację społeczności uczniowskiej.
Cyklicznie prowadzona terapia mowy w ramach w/w projektu związana była z usuwaniem wad
w komunikowaniu się (wymowa, jakość wypowiedzi słownych, spostrzeganie słuchowe dźwięków mowy, uwaga i pamięć słuchowa) zalicza się do propedeutyki kształcenia mowy i słuchu. Rozumienie mowy (słownik bierny) i samodzielne mówienie (słownik czyny) stanowią podstawę komunikacji interpersonalnej.
Przeprowadzone zajęcia logopedyczne wpłynęły na:
- usprawnianie narządów mownych, zwiększenie ich ruchomości, celowości ruchów, umiejętności przechodzenia z jednego układu artykulacyjnego w drugi,
- utrwalanie prawidłowego toru oddechowego – wdech nosem, wydech ustami,
- zapoznanie z prawidłowym ułożeniem narządów artykulacyjnych do wymowy poszczególnych głosek – utrwalenie ich wymowy w izolacji, sylabach, wyrazach, zdaniach,
- doskonalenie uwagi słuchowej poprzez ćwiczenia różnicowania, naśladowania dźwięków zwierząt oraz odgłosów z otoczenia,
-rozwijanie sprawności słuchu fonematycznego, zwiększanie wrażliwości na poprawność artykulacyjną wypowiedzi,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas układania i opowiadania historyjek obrazkowych,
– kształtowanie mowy zdaniowej, umiejętności odpowiadania i stawiania pytań.
Prowadzący: mgr Agnieszka Szymkowicz
mgr Magdalena Giczewska
ROK SZKOLNY 2017/2018
W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 w szkole podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka
w Słupsku prowadzone były zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami mowy. Korzysta z nich 18 uczniów z klas I – III.
Głównym celem tych zajęć jest usuwanie zaburzeń mowy, stymulowanie rozwoju mowy
i wyrównywanie opóźnień tego rozwoju oraz podnoszenie sprawności językowej.
Na zajęciach uczniowie wykonują ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne, ćwiczenia oddechowe i fonacyjne, ćwiczenia w rozumieniu i nadawaniu mowy, ćwiczenia słuchu fonematycznego. Podczas zajęć kształtują prawidłową wymowę poprzez korygowanie zaburzeń
w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej. Zaplanowane ćwiczenia mają na celu stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy, doskonalenie mowy już ukształtowanej, wdrażanie
do praktycznego wykorzystania poprawnej wymowy w życiu codziennym.
W II semestrze w dalszym ciągu prowadzone były zajęcia logopedyczne przeznaczone dla uczniów kl. I-III.
Celem tych zajęć jest korygowanie wad wymowy, usprawnianie narządów mowy oraz zwiększanie kompetencji językowych uczniów.
A co robimy na naszych logopedycznych spotkaniach ;)
Przed lustrem ćwiczymy nasze buzie i języki, aby pięknie mówiły. Pani logopeda często opowiada zabawne bajki logopedyczne, np. o przygodach Języczka Wędrowniczka.
Ćwiczymy również prawidłowe oddychanie. Pamiętamy o tym, że czasie spoczynku oddychamy nosem. Dzięki tym ćwiczeniom wzmacniamy mięśnie oddechowe i usprawniamy podniebienie miękkie. Dzieci bardzo lubią ćwiczenia oddechowe i zabawy ze słomkami.
W czasie zajęć logopedycznych wykorzystujemy komputer i programy multimedialne. Dzieci grają w logopedyczne gry, dzięki którym utrwalają prawidłową wymowę ćwiczonych głosek.
Dzieci ćwiczą analizę i syntezę wyrazową, rozwijają swoją spostrzegawczość oraz zręczność. Gramy w różne gry logopedyczne (planszowe, karciane) m.in.: Memo, Piotruś, Mistrz Pamięci, Zgadnij co to - kto to?, Co się zmieniło? i wiele innych. Ćwiczymy w ten sposób prawidłową artykulację oraz pamięć słuchową i wzrokową.
Na zajęciach poznajemy smak zwycięstwa, ale także uczymy się radzić z porażkami. Nie załamujemy się, pamiętamy o tym, że nie zawsze w grze jesteśmy najlepsi. Czasem się wygrywa a czasem przegrywa :)
Prowadzący: mgr Agnieszka Szymkowicz
mgr Magdalena Giczewska