Zad.2.12 I–III/1 i IV-VI/1
„Matematyka w praktyce – gry i zabawy logiczne”
ROK SZKOLNY 2016/2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Uczniowie rozwijali swoje zainteresowania i zdolności matematyczne
m.in. poprzez gry logiczne i programy komputerowe. Samodzielnie poszukiwali różnych rozwiązań w sytuacjach problemowych, rozbudzali swoją ciekawość poznawczą i wyobraźnię, uczyli się podejmować decyzje, a co najważniejsze czerpali radość z gier z rówieśnikami.
W czasie zajęć dzieci m.in. tworzyły własne gry planszowe, rozwiązywały łamigłówki patyczkowe, bawiły się w magiczne liczby, układały tangramy
i origami. Dzieci poprzez taką formę zajęć przekonały się, że matematyka to nie tylko ciężka praca, ale także zabawa.
Prowadzący: mgr Anna Staszyńska
mgr Joanna Schulz
W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
W czasie realizacji projektu uczniowie pracowali w grupach oraz indywidualnie. Dominowały metody aktywizujące i formy warsztatowe. Uczniowie korzystali z pracowni komputerowej i programów multimedialnych.
Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów. Uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach
i angażowały się w realizację zadań. Dzieci tworzyły własne gry i korzystały z pomocy zakupionych na potrzeby projektu.
Prowadzący: mgr Anna Staszyńska
mgr Joanna Schulz
ROK SZKOLNY 2017/2018
W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI).
Zajęcia miały na celu rozbudzenie zainteresowania matematyką poprzez praktyczne wykorzystanie gier i zabaw matematycznych. Uczniowie przekonali się, że wiedzę matematyczną można zdobywać w różnorodny sposób. Uczestnicy projektu grali w gry planszowe, tworzyli origami świąteczne na bazie kół, układali tangramy, rozwiązywali krzyżówki, łamigłowki matematyczne, "głowili się" nad patyczkowymi zadaniami, rozwiązywali sudoku o róznym stopniu trudności.
Prowadzący: mgr Anna Staszyńska
mgr Joanna Schulz
W II semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
W czasie realizacji projektu uczniowie pracowali w grupach oraz indywidualnie. Dominowały metody aktywizujące i formy warsztatowe. Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów. Uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach i angażowały się w realizację zadań. Dzieci tworzyły własne gry i korzystały z pomocy zakupionych na potrzeby projektu. Podsumowaniem projektu była wspólna zabawa w `kręgielni, gdzie wiele frajdy dało nie tylko współzawodnictwo sportowe, ale także liczenie punktacji każdego zawodnika.
Prowadzący: mgr Anna Staszyńska
mgr Joanna Schulz
Zad.2.16 I–III/1 i IV-VI/1
„Kodowanie dla uczniów klas I - VI”
ROK SZKOLNY 2016/2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Głównym celem zajęć jest rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie programowania.
W trakcie zajęć uczniowie pracują indywidualnie jak i grupowo. Rozwijają umiejętności
w zakresie: rozumienia, analizowania i rozwiązywania problemów na bazie logicznego myślenia, stosowania algorytmów, samodzielnego rozwiązywania problemów i współpracy w grupie. Projektują, tworzą i zapisują w wizualnym języku programowania swoje pomysły na animacje
i gry.
Prowadzący: mgr Anna Staszyńska
mgr Barbara Duszyńska
W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Uczniowie doskonalili umiejętności związane z tworzeniem animacji i gier. Znając możliwości programu Scratch, personalizowali swoje projekty: tworzyli własne duszki, sceny, przeszkody, nowe bloki. Kodując i bawiąc się przy tym wykazali się dużą kreatywnością.
Zajęcia były dla uczniów ciekawe i inspirujące, a ich zaangażowanie w realizację zadań wysokie.
Wsparcie ze strony nauczyciela polegało na kierowaniu pracą dzieci tak, aby każdy miał szansę osiągnąć sukces i wyniósł z zajęć nowe umiejętności.
Założone cele projektu zostały osiągnięte.
Prowadzący: mgr Anna Staszyńska
mgr Barbara Duszyńska
Link do filmu z zajęć z kodowania:
ROK SZKOLNY 2017/2018
W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa
na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia realizowane były w wymiarze jednej godziny tygodniowo.
Cele zajęć:
1. Rozbudzanie kreatywnego myślenia, z wykorzystaniem możliwości, jakie dają nowoczesne technologie.
2. Poznanie podstaw programowania w języku Scratch.
3. Tworzenie prostych animacji i gier w języku Scratch.
4. Dzielenie się z grupą swoimi pomysłami.
5. Udostępnianie swoich prac na stronie www.scratch.mit.edu
Prowadzący: mgr Anna Staszyńska
mgr Barbara Duszyńska
W II semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa
na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”.
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia realizowane były w wymiarze jednej godziny tygodniowo.
W trakcie zajęć uczniowie pracowali indywidualnie jak i grupowo. W dalszym ciągu rozwijali kompetencje w zakresie programowania. Poszerzali nabyte umiejętności związane z tworzeniem animacji i gier nie tylko w programie Scratch, ale również w oparciu o aplikację learningApps. Współpracując udoskonalali swoje projekty oraz udostępniali je na stronie publicznie.
Założone cele projektu zostały osiągnięte.
Prowadzący: mgr Anna Staszyńska
mgr Barbara Duszyńska
Zad.2.13 I–III/1 i IV-VI/1
„Szachy”
ROK SZKOLNY 2016/2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Uczniowie utrwalali zasady gry w szachy poprzez rozwiązywanie zadań szachowych
i rozgrywanie partii. Podczas zajęć wdrażani byli do systematycznej i wytrwałej pracy wraz
z przestrzeganiem zasad gry „fair play”. Ćwiczyli koncentrację, pamięć i logiczne myślenie.
Najlepsi wzięli udział w pozaszkolnych turniejach szachowych i odnieśli znaczące sukcesy.
W Jesiennym Turnieju Szachowym I miejsce zdobył Szymon Ludwikowski, a Maksymilian Grabowski – VI miejsce.
W Powiatowym Turnieju Szachowym w klasyfikacji drużynowej uczniowie wywalczyli dla szkoły
II miejsce, natomiast w klasyfikacji indywidualnej - I miejsce zdobył ponownie Szymon Ludwikowski.
Prowadzący: mgr Anna Perszko
W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Podczas zajęć uczniowie rozgrywali partie szachowe przy użyciu zegarów. Uczyli się zasad dobrego debiutu, rozwiązywali zagadki szachowe, planowali strategię na szachownicy. Zajęcia były urozmaicane zabawami szachowymi. W drugiej grupie został przeprowadzony mini-turniej i wybrany mistrz szachowy.
W maju odbyły się Mistrzostwa Miasta Słupska Juniorów w Szachach. W turnieju szachowym wzięło udział 30 zawodników ze szkół podstawowych. Uczeń z naszej szkoły – Wojtek Ernestowicz zdobył tytuł WICEMISTRZA juniorów w szachach.
Prowadzący: mgr Anna Perszko
ROK SZKOLNY 2017/2018
W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VII). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Podczas zajęć uczniowie rozgrywali partie szachowe przy użyciu zegarów. Uczyli się zasad dobrego debiutu, rozwiązywali zagadki szachowe, planowali strategię na szachownicy. Zajęcia były urozmaicane zabawami szachowymi. Wybrani uczniowie wzięli udział w Powiatowym Turnieju Szachowym.
Prowadząca: mgr Anna Perszko
W II semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 20 uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku. Utworzono 2 grupy (jedną stanowili uczniowie klas I-III, natomiast drugą uczniowie klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Podczas zajęć uczniowie wykorzystywali i doskonalili umiejętności, które już posiadali. Kształtowali wyobraźnię, logiczne myślenie, poprawiali koncentrację, rozwijali pamięć oraz intuicję matematyczną poprzez rozwijanie umiejętności gry w szachy. Zajęcia stwarzały również możliwość współdziałania w grupie, uczyły szacunku dla przeciwnika.
Najlepsi szkolni szachiści brali udział w turniejach. W Powiatowym Turnieju Szachowym o Puchar Pani Wójt Gminy Słupsk uczniowie zdobyli drużynowo III miejsce. W klasyfikacji indywidualnej
w klasach IV-VII Wojciech Ernestowicz wywalczył III miejsce. Każdy zawodnik otrzymał dyplom uczestnictwa oraz komplet szachów do treningu przed następnym turniejem.
Prowadząca: mgr Anna Perszko
Zad.2.14 V-VI/1
„Mały Olimpijczyk”
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzysta z nich 10 uczniów z klas V i VI Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka
w Słupsku wykazujących uzdolnienia matematyczne. Zajęcia są doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Uczniowie na tych zajęciach:
- poszerzają i zgłębiają wiadomości i umiejętności programowe,
- rozwijają swoje zainteresowania matematyczne,
- uczą się rozwiązywania problemów matematycznych w sposób twórczy,
- poznają zastosowana matematyki w praktycznej działalności człowieka,
- uczą się dobierania modeli matematycznych do danej sytuacji lub budowania odpowiedniego modelu przy użyciu znanych obiektów matematycznych
- kształcą umiejętność prowadzenia prostych rozumowań z podawaniem argumentów uzasadniających poprawność rozumowania
- uczą się odkrywania i formułowania prostych reguł, analizowania sytuacji, wyciągania wniosków
i interpretowania wyników - ćwiczą wykorzystywanie języka matematycznego do opisu sytuacji, rozumowań i uzasadnień.
Głównym celem zajęć jest przygotowanie uczniów do konkursów, mamy już pierwsze sukcesy. Troje naszych uczniów uzyskało tytuł finalisty Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego. Ogromnie się cieszymy i pracujemy dalej. Przed nami Międzynarodowy Konkurs KANGUR 2017.
Prowadzący: mgr Anna Tomaszewska
Zad.2.14 V-VI/1
„Mały Olimpijczyk”
W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 intensywnie pracowano z uzdolnionymi matematycznie uczniami przygotowując ich do licznych konkursów. Jest to jedna ze skutecznych form sprawdzenia umiejętności uczniów oraz skonfrontowania ich wiedzy z innymi. Daje to im możliwość oswojenia się z atmosferą konkursu oraz radzenia sobie w stresogennych sytuacjach.
Praca z uczniem zdolnym – efekty.
|
Nazwa Konkursu |
Sukcesy
|
|
1. |
Międzynarodowy Konkurs matematyczny KANGUR 2017 |
Wojnowski Jakub 5d, wynik bardzo dobry, nagroda duża Karwacka Malwina 5e, wyróżnienie Radziejewska Natalia 5e, wyróżnienie Strzałka Kacper 6e, wynik bardzo dobry, nagroda duża Zinkowski Filip 6b, wyróżnienie Parfionow Maja 6a, wyróżnienie |
|
2. |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Matematyki –kuratoryjny – etap rejonowy |
Kwalifikacja do etapu wojewódzkiego Jakub Szyca 6a Malwina Karwacka 5e Kacper Strzałka 6e Filip Zinkowski 6b |
|
3. |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Matematyki –kuratoryjny – etap wojewódzki |
Malwina Karwacka 5e tytuł finalisty Kacper Strzałka 6e - tytuł finalisty Filip Zinkowski 6b - tytuł finalisty |
|
4. |
XVI Ogólnopolski Konkurs Matematyczny Liga Matematyczna im. Zdzisława Matuskiego |
Karwacka Malwina 5e tytuł finalisty Strzałka Kacper 6e tytuł finalisty |
|
5. |
II Powiatowy Konkurs Matematyczny w Łupawie |
Kategoria klas piątych: Jakub Wojnowski 5d – III miejsce Kategoria klas szóstych: |
|
6. |
XXI Międzyszkolny Konkurs Matematyczno - Informatyczny dla uczniów klas V "Słupsk |
Kacper Strzałka 6e Filip Zinkowski 6b - III miejsce drużynowo |
|
7. |
XIV Międzyszkolny Konkurs Matematyczno-Informatyczny dla klas piątych |
Natalia Radziejewska 5e Krzysztof Mikucki 5e - II miejsce drużynowo Krzysztof Mikucki 5e - III miejsce |
|
8. |
Międzyszkolny Konkurs Matematyczno-Językowy org. SP 4 w Słupsku |
Malwina Karwacka 5e – I miejsce |
Zad.2.14 V-VI/2
„Mały Olimpijczyk”
ROK 2016/2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzystało z nich 10 uczniów z klas V i VI Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka
w Słupsku wykazujących uzdolnienia w zakresie języka angielskiego. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Zajęcia pozwalają na rozwijanie wśród uczniów sprawności słuchania, mówienia, czytania
i pisania, doskonalą umiejętność stosowania struktur gramatycznych, poszerzają poznane słownictwo. Na zajęciach uczniowie mają okazję pracować z materiałami autentycznymi, wykonują tematyczne prace projektowe oraz rozwijają swoje umiejętności w posługiwaniu się TIK. Wszystkie podjęte działania mają na celu doskonalenie znajomości języka angielskiego, a co za tym idzie przygotowują uczniów do efektywniejszego udziału w konkursach językowych.
Prowadzący: mgr Karolina Kromp
W II semestrze w zajęciach „Mały Olimpijczyk” brało udział 10 uczniów klas V-VI.
Podczas zajęć realizowane były dwa główne aspekty - kulturoznawczy i językoznawczy. Uczniowie poszerzali wiedzę o Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, kształtowali umiejętność operowania mową w języku angielskim, głównie w sytuacjach życia codziennego (tzw. reagowanie językowe, sytuacje), pracowali z fragmentami oryginalnych tekstów (np. prasowych, filmowych, ulotek). W ten sposób będzie zaspokajana była naturalna ciekawość młodych ludzi do poznania kultury krajów anglojęzycznych. Dodatkowo uczniowie pracowali wykorzystując nowinki techniczne, takie jak tablica interaktywna czy materiały autentyczne wyszukane w zasobach internetowych, co dało możliwość poznania języka, pogłębiania wiedzy przydatnej również do udziału w różnorodnych konkursach.
Efektem końcowym pracy grupy były osiągnięcia uczniów w wielu konkursach języka angielskiego:
- Tytuł Finalistki Wojewódzkiego Konkursu Języka Angielskiego dla uczniów szkół podstawowych – Hanna Łyczko
- III miejsce – Wojewódzki Konkurs „Calendar of British Holidays” – Natalia Jezierska
- III miejsce (drużynowo) – XVI Słupski Konkurs Języka Angielskiego – Zofia Bugiel, Malwina Karwacka, Michalina Kurowska, Hanna Łyczko, Paulina Strzeszewska
- II miejsce (indywidualnie) – XVI Słupski Konkurs Języka Angielskiego – H.Łyczko
- III miejsce (2x) XIII Konkurs Języka Angielskiego uczniów szkół podstawowych w MDKu – Paulina Strzeszewska, Michalina Kurowska
- I miejsce - Ogólnopolski Konkurs Języka Angielskiego Wordmaster
Prowadzący: mgr Karolina Kromp
ROK 2017/2018
W I semestrze 2017/2018 r. w zajęciach "Mały Olimpijczyk - język angielski" bierze udział 10 uczniów klas 6-7. W trakcie zajęć uczniowie pogłębiają wiedzę z języka, wzbogacają zasób słownictwa, zapoznają się z ciekawymi, czasem zabawnymi materiałami (przysłowia, skróty, słowa często mylone, brytyjski i amerykański angielski), zapoznają się z materiałami autentycznymi oraz rozwijają umiejętność skutecznego posługiwania się językiem w sytuacjach codziennych. Zajęcia przygotowują uczniów do udziału w różnorodnych konkursach z języka angielskiego.
Prowadzący: mgr Karolina Kromp
Zad.2.11 IV-VI/ 1, 2
„Warsztaty matematyczno – przyrodnicze z elementami fotografii z zastosowaniem TIK”
Z przyrodą na Ty
ROK SZKOLNY 2016/2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”. Zajęcia odbywały się od listopada do grudnia, w wymiarze 2 godzin tygodniowo
Korzystało z niego 20 uczniów z klas IV-VI. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3
im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 2 grupy. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Celem zajęć pozalekcyjnych prowadzonych w ramach warsztatów przyrodniczych było rozwijanie zainteresowań naukowych i badawczych uczniów związanych z przyrodą, poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie technologii informacyjnej i kompetencji przyrodniczych poprzez aktywne formy samodzielnego dochodzenia do wiedzy.
Zad.2.11 IV-VI/ 1
Grupa 1 realizowała projekt, który został nazwany „Przewodnik po Polsce” .
W trakcie zajęć uczniowie pracowali zarówno indywidualnie jak i grupowo. Wykorzystywali technologię informacyjno – komunikacyjną, plany, mapy i przewodniki. Uczestnicy projektu aktywnie i chętnie wykonywali zadania związane z przeliczaniem skali, planowaniem trasy wycieczki, wykonywaniem plansz i prezentacji multimedialnych. Dzięki realizacji zadań projektowych lepiej przyswajali wiedzę oraz rozwijali poczucie własnej wartości i pewności siebie, szczególnie w trakcie wcielania się w role przewodników, podczas wycieczki po Słupsku oraz przygotowując prezentacje dotyczące wybranych miast w Polsce. Program zajęć zapewnił uczniom poszerzenie wiadomości o walorach atrakcyjnych dla turystów w Polsce oraz w Słupsku.
Uczniowie byli bardzo zainteresowani zadaniami projektowymi, zaangażowani i chętnie uczestniczyli w zajęciach.
Prowadzący : mgr Irena Korczyńska
Zad.2.11 IV-VI/ 2
Grupa 2 - tytuł projektu „Żeby usłyszeć, musisz zamienić hałas w ciszę”.
Podczas zajęć uczniowie rozwijali kompetencje matematyczno-przyrodnicze, społeczne, naukowo-techniczne, inicjatywność i przedsiębiorczość.
Poszerzyli swoją wiedzę nt. narządu słuchu, jego profilaktyki, metod badania tego zmysłu oraz wpływu hałasu na zdrowie. Uczestniczyli w warsztatach pn. „Audiometria – przewodnictwo dźwiękowe, powietrzne i kostne”, które prowadziła prof. nadzw. Natalia Kurhalyuk. Przeprowadzili wywiad z audiologiem. Korzystając z aplikacji do pomiaru hałasu zbadali jego natężenia
na terenie szkoły. Stworzyli kwestionariusz ankiety pn. „Co wiemy o hałasie?”.
Zajęcia były dla uczniów ciekawe i inspirujące, a ich zaangażowanie w realizację zadań wysokie.
Prowadzący: mgr Barbara Duszyńska
Zad.2.11 IV-VI/2
Grupa 2 - tytuł projektu „Serfuję i ciszę propaguję”.
Cel główny projektu: Twórcze integrowanie wiedzy z różnych przedmiotów z zastosowaniem TIK.
Podczas zajęć uczniowie rozwijali kompetencje informatyczne, społeczne, inicjatywność
i przedsiębiorczość. Twórczo integrowali wiedzę nabytą podczas realizacji projektu. Pracując indywidualnie oraz w grupach wyszukiwali w sieci, nawigując między stronami, informacje
i zasoby edukacyjne nt. hałasu i jego wpływu na zdrowie. Edytowali zdjęcia i filmiki dokumentujące ich działania w ramach projektu. Wypracowane materiały wykorzystali do tworzenia prezentacji multimedialnej oraz filmu.
Zajęcia były dla uczniów ciekawe i inspirujące, a ich zaangażowanie w realizację zadań wysokie.
Wsparcie ze strony nauczyciela polegało na dostarczaniu uczniom odpowiednich modeli sytuacji problemowych, ukazywaniu rozwiązań i kierowaniu ich pracą tak, aby każdy miał szansę osiągnąć sukces i wyniósł z zajęć nowe umiejętności.
Założone cele projektu zostały osiągnięte.
ROK SZKOLNY 2017/2018
W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”. Zajęcia odbywały się od września do grudnia, w wymiarze 2 godzin tygodniowo
Korzystało z niego 20 uczniów z klas IV-VI. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3
im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 2 grupy. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
Celem zajęć pozalekcyjnych prowadzonych w ramach warsztatów przyrodniczych było rozwijanie zainteresowań naukowych i badawczych uczniów związanych z przyrodą, poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie technologii informacyjnej i kompetencji przyrodniczych poprzez aktywne formy samodzielnego dochodzenia do wiedzy.
Zad.2.11 IV-VI/ 1
Grupa 1 realizowała projekt, który został nazwany „Szlakiem zamków w Polsce” .
W trakcie zajęć uczniowie pracowali zarówno indywidualnie jak i grupowo. Wykorzystywali technologię informacyjno – komunikacyjną, plany, mapy i przewodniki. Uczestnicy projektu aktywnie i chętnie wykonywali zadania związane z przeliczaniem skali, planowaniem trasy wycieczki, wykonywaniem plansz i prezentacji multimedialnych. Dzięki realizacji zadań projektowych lepiej przyswajali wiedzę oraz rozwijali poczucie własnej wartości i pewności siebie, szczególnie w trakcie wcielania się w role przewodników po wybranych zamkach w Polsce. Program zajęć zapewnił uczniom poszerzenie wiadomości o walorach krajoznawczych i architektonicznych wybranych miejsc w Polsce oraz w Słupsku.
Uczniowie byli bardzo zainteresowani zadaniami projektowymi, zaangażowani i chętnie uczestniczyli w zajęciach.
Prowadzący
mgr Irena Korczyńska
Zad.2.11 IV-VII/ 2
Grupa 2 - tytuł projektu „Słupsk w obiektywie”.
Cel główny projektu: kształtowanie otwartości na poznawanie świata poprzez samodzielne działanie.
Podczas zajęć warsztatowych uczniowie rozwijali kompetencje: przyrodnicze, naukowo – techniczne, społeczne, inicjatywność i przedsiębiorczość. Wyposażeni w aparaty fotograficzne oraz telefony komórkowe poszukiwali w naszym mieście ciekawych i atrakcyjnych miejsc pod względem przyrodniczym, architektonicznym, rekreacyjnym oraz kulinarnym. W Muzeum Pomorza Środkowego poszerzyli swoje wiadomości dotyczące jego historii. Grając w grę pn. „Słupsk dawniej i dziś” przenieśli się do kultowych miejsc i zabytków z lat 70-tych. Pracowali indywidualnie i grupowo. Twórczo integrowali wiedzę nabytą podczas realizacji projektu. Nadbudowywali ją, dokumentowali i archiwizowali wykorzystując narzędzia TIK.
Materiały wypracowane przez uczestników projektu zostaną wykorzystane w dalszym etapie realizacji projektu.
Zajęcia były dla uczniów ciekawe i inspirujące, a ich zaangażowanie w realizację zadań wysokie.
Założone cele projektu zostały osiągnięte.
Zad.2.11 IV-VI/ 1, 2
„Warsztaty matematyczno – przyrodnicze z elementami fotografii z zastosowaniem TIK”
Z matematyką za pan brat
Tytuł projektu uczniowskiego: Ciszę propaguję i mapę akustyczną konstruuję
Cel główny projektu:
- rozbudzenie u uczniów zainteresowania matematyką
- rozwijanie umiejętności łączenia wiedzy z praktyką
- popularyzacja matematyki przez realizację różnych przedsięwzięć
- wspomaganie kreatywności uczniów
- możliwość wykorzystania różnych źródeł informacji i ICT
- uświadomienie uczniom faktu, że natężenie dźwięku w szkole często przekracza dopuszczalne normy
W roku szkolnym 2016/17 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”. Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej. Na spotkaniu organizacyjnym została omówiona metoda projektu, następnie wspólnie z uczniami dokonaliśmy wyboru obszaru
i sprecyzowaliśmy temat projektu. Na kolejnych zajęciach zostały zaplanowane działania oraz rozdzieliliśmy zadania do realizacji. Uczniowie zebrali informacje dotyczące pomiaru hałasu. Następnie zmierzyli hol szkolny, dokonali przeliczenia pomiarów w danej skali i wykonali mapę akustyczną. Kolejny element pracy obejmował przygotowanie ankiety, która została przeprowadzona wśród uczniów naszej szkoły. Uczniowie zapoznali się z zagadnieniami dotyczącymi statystyki opisowej, aby metodologicznie dokonać opracowania danych z ankiety. Ostatnie zajęcia obejmowały podsumowanie zajęć oraz ewaluację projektu.
Prowadzący: mgr Anna Tomaszewska
W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”. Korzystało z nich 10 uczniów z klas IV-VI.
Tytuł projektu uczniowskiego: Makieta osiedla marzeń
Uczniowie podczas zajęć nauczyli się odczytywać odległości na mapach i planach miast w różnych skalach. Ćwiczyli przeliczanie rzeczywistych odległości. Potrafili zaplanować wycieczkę uwzględniając ograniczenia czasowe i finansowe. Korzystali z rozkładów jazdy pociągów
i autobusów przeliczając czas podróży. Pod kierunkiem nauczyciela wspólnie pracowali nad projektem osiedla pełniąc rolę architektów. Przy wykonywaniu elementów makiety konstruowali siatki prostopadłościanów. Wypełniali przestrzeń zielenią.
Makieta wymarzonego osiedla wykonana przez zespół została zaprezentowana uczniom naszej szkoły.
Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej, były dla uczniów ciekawe
i twórcze, a poziom zaangażowania uczniów wysoki. Założone cele projektu zostały osiągnięte.
Prowadzący: mgr Anna Perszko
„Warsztaty matematyczno – przyrodnicze z elementami fotografii
z zastosowaniem TIK”
Z matematyką za pan brat
Tytuł projektu uczniowskiego: Słupsk w liczbach
Cel główny projektu:
- rozbudzenie u uczniów zainteresowania matematyką
- rozwijanie umiejętności łączenia wiedzy z praktyką
- popularyzacja matematyki przez realizację różnych przedsięwzięć
- wspomaganie kreatywności uczniów
- możliwość wykorzystania różnych źródeł informacji i ICT
W roku szkolnym 2017/18 w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych” przeprowadzone zostały zajęcia „Słupsk w liczbach”. Warsztaty te były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej. Na spotkaniu organizacyjnym została omówiona metoda projektu, dokonano wyboru obszaru i sprecyzowano temat projektu. Na kolejnych zajęciach zostały zaplanowane działania oraz zadania do realizacji. Uczniowie zapoznali się z planem miasta, odczytywali z mapy odległości, wyszukiwali ulice prostopadłe i równoległe. Odwiedziwszy słupski park obliczali obwody drzew oraz w sposób praktyczny poznali Twierdzenie Talesa. Korzystając z wiedzy dotyczącej historii miasta utrwalili rzymski system zapisywania liczb, wykonali model wybranego zabytku. Opracowali kosztorys weekendowej wycieczki po słupsku rozwiązując przy tym zadania dotyczące drogi, prędkości, czasu.
Ostatnie zajęcia obejmowały podsumowanie zajęć oraz ewaluację projektu.
Prowadząca: mgr Joanna Schulz
Zad.2.15 I-III/1,2 i IV-VI/1,2
„Robotyka”
W roku szkolnym 2016/2017 prowadzone są zajęcia w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”
Korzysta z nich 40 uczniów z klas I-VI. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 4 grupy (dwie dla uczniów klas I-III i dwie dla uczniów klas IV-VI). Zajęcia te są doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.
W trakcie zajęć uczniowie uczą się budowania i programowania robotów z klocków Lego Mindstoms EV3. Rozwijają umiejętności manualne podczas konstruowania, a także logicznego
i analitycznego myślenia podczas tworzenia programów. Poznają podstawy mechaniki, automatyki i robotyki. Współpracują aby osiągnąć wyznaczony cel. Uczą się i bawią jednocześnie.
Prowadzący: Maciej Kondziela