INFORMACJE DLA RODZICÓW KLAS I

 

acb

  •  ZEBRANIA Z RODZICAMI  - więcej

  • PROSTE PRZEPISY NA SZKOLNE SUKCESY - więcej
     

  • WYPRAWKA SZKOLNA - więcej

Wstępna lista uczniów przyjętych do klasy IV a sportowej w roku szkolnym 2015/2016

 

GRUPA   PŁYWACKA

GRUPA PIŁKI RĘCZNEJ

Knuth Damian

Oliwia Szternel

Paweł Panek

Malwina Karwacka

Dawid Plaga

Martyna Mularczyk

Karol Stadnicki

Karolina Spoczyńska

Jakub Syria

Maja Czechowicz

Marta Prądzińska

Amelia Dudzińska

Amelia Sendobry

Karolina Florek

Dziąbkowski Jakub

Alicja Piasecka

Tymoteusz Włodarkiewicz

Karolina Pudelska

Kordian Sarwiński

Julia Szeląg

Dominika Grzeszewska

Martyna Wilkowska

Aleksandra Wójcik

Zaborowska Hania

 

Bardzo proszę rodziców wymienionych uczniów o dostarczenie do dnia 28 kwietnia 2015 r. do sekretariatu szkoły pisemnej zgody na uczęszczanie dziecka do klasy sportowej

                                                                  Z poważaniem Dyrektor szkoły

DYKTANDO MATEMATYCZNE

 

3 marca 2015r. odbył się Szkolny Konkurs Ortograficzny „Liczby w dyktandzie” dla klas III. Udział wzięło 21 uczniów z trzecich klas. Uczniowie sprawdzili swoje umiejętności

w poprawnym pisaniu. Najlepsi okazali się:

 

I miejsce – Alicja Kącka kl.III c

 

II miejsce – Weronika Dzadz kl.III b

 

III miejsce – Igor Lachowicz kl.III e

 

W maju uczniowie będą reprezentować szkołę w Międzyszkolnym Konkursie Ortograficznym.

 

31 marca 2015 r. odbył się Szkolny Konkurs Ortograficzny dla klas II. Uczniowie pisali dyktando matematyczne pn. ,,Klasówka z matematyki". Do konkursu przystąpiło 18 dzieci

z czterech klas drugich. Czołowe lokaty zajęli uczniowie klasy II b:

I miejsce- Anna Franus

II miejsce- Dominika Staciwa

III miejsce- Maciej Orzechowski

                          

 LEKCJA OTWARTA MATEMATYKI

Dnia 19.11.15 r. odbyła się lekcja otwarta W świecie figur przestrzennych. Podczas zajęć uczniowie wykonując kolejne zadania przyjrzeli się różnym figurom geometrycznym, w tym głównie wielościanom. Poznali różnice pomiędzy figurami płaskimi, a figurami przestrzennymi. Sprawdzili, czym charakteryzują się ostrosłupy i graniastosłupy oraz w jaki sposób powstają ich nazwy. Dokładnie zbadali wielościany i sformułowali definicje ściany, krawędzi i wierzchołka. Wykonali model kostki do gry, sprawdzali czym jest siatka geometryczna i co otrzymamy po jej dokładnym sklejeniu. Na koniec pracując w parach z szóstoklasistami rozwiązywali matematyczną zagadkę utrwalającą ich wiedzę o budowie wielościanów. Zajęcia miały w interesujący i niemal namacalny sposób ułatwić poznawanie brył i odkrywanie ich własności. Uczeń dzięki tym zajęciom mógł zobaczyć bryłę w różnych położeniach oraz dostrzec jak tworzy się ich siatki. Warsztaty miały przybliżyć geometrię przestrzenną, a dzięki konkretnym czynnościom manualnym uczniowie mogli łatwiej dostrzec i zrozumieć prawidłowości matematyczne. Na warsztatach zostały zaproponowane dzieciom ćwiczenia służące rozwijaniu wyobraźni przestrzennej oraz umiejętności formułowania wniosków opartych na obserwacjach empirycznych.

Innowacyjność tych zajęć warsztatowych polegała na sprzężeniu dwóch różnych poziomów edukacyjnych reprezentowanych przez uczniów klasy szóstej i drugiej, przy czym osoba starsza stała się mentorem i przewodnikiem po meandrach geometrii przestrzennej.

Te zajęcia uczyły między innymi:

  • zadawania konstruktywnych pytań
  • aktywnego słuchania
  • myślenia przyczynowo-skutkowego
  • wnioskowania i argumentowania
  • modelowanie matematyczne,
  • rozumowanie i tworzenie strategii,
    • pogłębianie umiejętności pracy zespołowej
    • dostrzegania sprzeczności
    • rozwijały wyobraźnię przestrzenną

 

 

otwarta002

otwarta003

otwarta004

otwarta005

otwarta006

 

otwarta008

otwarta009

otwarta010

otwarta011

otwarta012

otwarta015

otwarta016

otwarta017

 

PIKNIK NAUKOWY

Dnia 12 czerwca 2015 r. uczniowie klasy 6b wraz z p. Anną Tomaszewską uczestniczyli w Pikniku Naukowym w Gimnazjum nr 3 w Słupsku. Podczas prezentacji uczniowskich projektów szóstoklasiści mieli możliwość w atrakcyjny sposób zapoznać się z ważnymi treściami matematycznymi, w nawiązaniu do sytuacji z życia codziennego. Biorąc czynny udział w pokazach mogli poszerzyć swoją wiedzę, łatwiej dostrzec i zrozumieć fizyczne i matematyczne prawidłowości.

PIKM001

PIKM002

PIKM003

PIKM004

PIKM005

PIKM006

PIKM007

PIKM008

PIKM009

PIKM010

 

 

GEOMETRIA PRZESTRZENNA

    Miesiąc czerwiec to okazja do zorganizowania ciekawych lekcji matematyki. Figury przestrzenne w klasach IV i V stanowią dobrą okazję do pokazania uczniom w sposób niemal namacalny zależności w budowie brył. Takie lekcje pozwalają na „dotknięcie” matematyki, kształtując wyobraźnię uczniów i rozbudzają ciekawość, wprowadzają uczniów w świat geometrii przestrzennej. Dzięki konkretnym czynnościom manualnym uczeń łatwiej dostrzega i rozumie prawidłowości matematyczne. Zajęcia te zostały wzbogacone aplikacją komputerową „Klucz do geometrii”, która umożliwia pokazanie brył z różnych stron, mechanizmu powstawania siatek oraz pozwala na zaznaczenie i kolorowanie wierzchołków, dzięki czemu uczniowie samodzielnie odkrywają, że geometria jest obecna niemal na każdym kroku, w niemal wszystkich dziedzinach naszego życia. Takie lekcje pozwalają w sposób ciekawy i nieszablonowy zaprezentować zagadnienia dotyczące brył, wspierając rozwój wyobraźni dziecka.

CL001

CL002

CL003

CL004

CL005

CL006

CL007

CL008

CL009

CL010

CL011

CL012

CL013

CL014

 

 

 

 

 BUFET MATEMATYCZNY

Klasa I b i I g wspólnie przygotowały podczas zajęć zdrowe kanapki i zorganizowały Matematyczny Bufet w ramach realizowanego w naszej szkole programu „Raz, dwa, trzy, liczysz Ty”. Wszystkim dziękujemy za aktywny udział w naszej akcji.

buf1

buf2

buf3

buf4

 

 

FIGURY PRZESTRZENNE

Uczniowie klasy III c w ramach koła plastycznego wykonali figury przestrzenne. Dzieci kolorowały, wycinały oraz sklejały ostrosłupy i graniastosłupy. Oto efekty ich pracy.

n1

n2

n3

n4

n5

n6

n7

n8

     

 GRY I ZABAWY LOGICZNO - MATEMATYCZNE

Na zajęciach innowacyjnych „Gry i zabawy logiczno-matematyczne
z wykorzystaniem technologii informacyjnej”
dzieci rozwijają swoje zainteresowania i zdolności matematyczne m.in. poprzez gry planszowe,
puzzle matematyczne, łamigłówki matematyczne z wykorzystaniem patyczków, tangramy, sudoku i programy komputerowe.

Zajęcia odbywają się w dwóch grupach przez cały rok dla chętnych uczniów
z klas I.

c1

c2

c3

c4

c5

c6

 

 

CIEKAWA LEKCJA MATEMATYKI

Dnia 26 marca 2015 r. uczniowie z klasy 6b wraz p. Anną Tomaszewską oraz
p. Magdą Szymańską uczestniczyli w lekcji matematyki w Gimnazjum nr 5
w Słupsku. Zajęcia dotyczyły brył obrotowych i zostały zrealizowane w bardzo ciekawy sposób. Uczniowie mieli możliwość zapoznania się ze sposobem prowadzenia zajęć w gimnazjum.  Był to znakomity trening przed zbliżającym się sprawdzianem szóstoklasisty.

GIM001

GIM002

GIM003

GIM004

GIM005

GIM006

GIM007

GIM008

GIM009

GIM010

GIM011

GIM013

GIM014

GIM012