Wycieczka Szlakiem zabytków Słupska

W ramach realizacji projektu „Szansa na sukces” uczniowie, którzy uczestniczą
w warsztatach matematyczno-przyrodniczych z elementami fotografii z zastosowaniem TIK, wzięli udział w wycieczce krajoznawczej po Słupsku.

W trakcie jej trwania odwiedziliśmy najciekawsze miejsca starówki miejskiej. Zatrzymaliśmy się przy neogotyckim ratuszu na Placu Zwycięstwa, skąd podziwialiśmy Nową Bramę. Następnie przeszliśmy ulicą Jagiełły, wzdłuż murów miejskich do kaplicy Św. Jerzego, kościoła Św. Jacka, Bramy Młyńskiej i Muzeum Pomorza Środkowego.
W jego wnętrzach obejrzeliśmy ekspozycję dotyczącą dawnej sztuki Pomorza i największą na świecie kolekcję dzieł Witkacego. Na zakończenie wędrówki po Słupsku wstąpiliśmy na aromatyczną herbatę do Spichlerza Richtera. Pomimo, że pogoda w tym dniu nie dopisała, wycieczka wszystkim nam się bardzo się podobała.

W dniach 12-14.06.2016 r. uczniowie z naszej szkoły oraz Szkoły Podstawowej we Włynkówku i Szkoły Podstawowej w Siemianicach, wzięli udział w rajdzie rowerowym do Karlskrony w Szwecji, która od 1998 r. należy do światowego dziedzictwa UNESCO. Do Korony Karola dopłynęliśmy promem Stena Line. Wieczór spędziliśmy, podziwiając zachód słońca oraz zwiedzając pokład. Chętni uczniowie przywitali słońce w poniedziałkowy poranek o godzinie 4:15. Po szwedzkim śniadaniu wyruszyliśmy na rowerach zwiedzać miasto. Bardzo zaciekawiło nas Muzeum Marynarki Wojennej z łodziami podwodnymi, centrum miasta z zabytkami oraz malutka wyspa skalna. Następnie udaliśmy się promem na przepiękną wyspę Aspo z cytadelą wojskową  Drottningskar. Tego dnia pokonaliśmy na rowerach 42 km. W drodze powrotnej do Polski odbyło się spotkanie z Neptunem oraz Nimfami, którzy przeprowadzili dla wszystkich uczestników chrzest morski. Szczęśliwie
i z wieloma wrażeniami wróciliśmy do domów.

Lista uczniów przyjętych do klasy czwartej sportowej
w roku szkolnym 2016/2017

24. Żebryk Aleksander Franciszek

25. Żukowski Kacper Artur

Wycieczka do Warszawy

W ostatnich dniach maja klasy VI c i VI d pojechały na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Na początku udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki, gdzie z 30 piętra podziwialiśmy widoki. Następnie pojechaliśmy do Wilanowa, z wizytą do króla Jana III Sobieskiego. Z zainteresowaniem słuchaliśmy opowieści przewodnika
o bohaterskich czynach władcy, oglądaliśmy wspaniałe komnaty w pałacu
i rozwiązywaliśmy szereg zadań. W tym dniu spacerowaliśmy także po Łazienkach Królewskich, gdzie podziwialiśmy pomnik Chopina i Pałac na Wodzie oraz wszechobecne wiewiórki. Wieczorem udaliśmy się nad Zalew Zegrzyński, gdzie był nocleg.

Drugiego dnia wycieczki spacerując po Starym Mieście, odwiedziliśmy Syrenkę, wąskie uliczki i udaliśmy się do Zamku Królewskiego. Było to kolejne bardzo interesujące spotkanie z historią. Na koniec pobytu w Warszawie zwiedziliśmy Polskie Radio wraz ze studiami Jedynki, Dwójki i Czwórki. Widzieliśmy jak dziennikarze radiowi nadają audycję i czytają informacje z kraju i ze świata.

W nocy pełni wrażeń wróciliśmy do Słupska.

WYCIECZKA DO PELPLINA, GNIEWU I MALBORKA

W maju klasy V b i V e pojechały na dwudniową wycieczkę do Pelplina, Gniewu
i Malborka. Pierwszy punktem wycieczki był Pelplin, gdzie uczniowie podziwiali jedną z największych w Polsce, gotycką katedrę oraz Muzeum Diecezjalne ze słynną Biblią Gutenberga. Następnie po zakwaterowaniu w dormitoriach zamkowych w Gniewie w asyście trzech braci zakonnych rozegrany został Turniej Rycerski. Uczniowie podzieleni na drużyny konkurowali ze sobą w strzelaniu
z kuszy, łuku, najeździe na saracena,  w wielkim kręciole oraz w turnieju nauki fechtunku. Po obiadokolacji i krótkim odpoczynku odbyli nocny spacer po zamku
z lampionami, a następnie uczestniczyli w multimedialnym widowisku, podczas którego w otoczenie walących się murów, płonących stropów oraz bezgłowych rycerzy przenieśli się do nieistniejącego świata duchów.

Drugiego dnia, spacerując od Zamku Niskiego, poprzez Zamek Średni do Wysokiego uczniowie zwiedzili siedzibę Wielkiego Mistrza Krzyżackiego
w Malborku. Wszystkim podobała się kuchnia braci zakonnych wystawa broni
i uzbrojenia oraz ciekawa opowieść o dwóch piekarzach, którzy wykradli Wielkiemu Mistrzowi złoto i klejnoty ze skarbca.