W CZERWCU…

     Ogłoszono wyniki Międzyświetlicowego Konkursu Plastycznego „Kolory lata”. Zdobyliśmy III miejsce ( Nikola Minko- kl. II F ) oraz wyróżnienie (Nina Choimtz- „0” ).

   Uczestniczyliśmy także w V Mędzyświetlicowym Konkursie Świetlic „Rozwiń skrzydła” Baśniowy Kogel- Mogel. W skład drużyny wchodziły:

Marysia Juśkiewicz- kl. III E;

Amelia Knut- kl. III E;

Zuzia Robak- kl. III E;

Ewa Frąckowiak- kl. III C.

Zdobyliśmy II miejsce.

   Wszystkim gratulujemy i życzymy wesołych wakacji

W MAJU…

Świetlica jest nadal aktywna. Bierzemy udział w różnorodnych konkursach. Mali artyści przygotowywali z wielkim zapałem swoje prace. Obchodziliśmy także bardzo ważne święto – Dzień Mamy. Z tej okazji dzieci prosto z serca przygotowały dla swoich mam kolorowe laurki. Uczniowie przebywając w świetlicy mają możliwość uczestniczyć w zajęciach robotyki. Lubimy także pofantazjować. Bawimy się wówczas w kukiełkowy teatrzyk.

„O zdrowie dbamy, zdrowo się odżywiamy”

W kwietniu został rozstrzygnięty Szkolny Konkurs Literacki

„O zdrowie dbamy, zdrowo się odżywiamy”

Na konkurs wpłynęło 76 prac.

Autorzy nagrodzonych utworów to:

Maciej Ptak                                                            

Hania Żurawska

Julia Spoczyńska

Piort Stadnicki

Wiktor Stadnicki

Martyna Cistowska

Adrian Walczak

Mateusz Gałek

Hania Dąbrowska

Aleksandra Błażejów

Kornelia Grzywnowicz

Maja Grondziewska

Jakub Respondek

Magda Kozłowska

Lena Rach

Jakub Szreder

Julia Kępa

Maria Juśkiewicz

Tomasz Blazer

Zuzanna Kosiorek

Zuzanna Mach

W KWIETNIU…

Zaczęliśmy miesiąc od przygotowań wielkanocnych poznając tradycje i zwyczaje oraz wykonując dekoracje świąteczne w dowolnej technice. Braliśmy też udział w kiermaszu, na którym mogliśmy zaprezentować i sprzedać nasze najładniejsze prace.

Czytaliśmy ciekawostki dotyczące naszej miejscowości oraz oglądając prezentację multimedialną mogliśmy poznać wiadomości dotyczące architektury. Powstały piękne ilustracje niektórych zabytków naszego miasta.

Postanowiliśmy zadbać o nasze najbliższe otoczenie. Zebraliśmy pieniądze na zakup kwiatów
i obsadziliśmy klomby przy naszej szkole pod hasłem: „Upiększamy naszą szkołę”. To był nasz wkład do uczczenia Dnia Ziemi. Jesteśmy dumni z efektu naszej pracy. Wykonaliśmy też plakaty
o ochronie naszego globu.

Dnia 04.05.2017 r. w ramach projektu „Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych” 20 uczniów naszej szkoły z klas I-VI, biorących udział w zajęciach „Matematyka w praktyce – gry i zabawy logiczne” wyjechało na wycieczkę do Królestwa Gier Drewnianych „Leonardia” w Krupach k. Darłowa.

 
Uczniowie zapoznali się z różnymi ciekawymi grami dla jednej lub kilku osób. Każdy mógł rozwinąć swoje umiejętności. Istotna była sprawność fizyczna, logiczne myślenie, wszechstronna aktywność oraz wzajemna współpraca. Mimo iż pogoda nie dopisała, zabawa była wyśmienita.

 

 

W MARCU…

 

Pamiętając o Dniu Kobiet wykonaliśmy upominki dla swoich mam. Rozmawialiśmy nt. znaczenia przyjaźni. Czytaliśmy bajki, układaliśmy puzzle, graliśmy w domino i gry planszowe.

Dbając o swoje zdrowie wykonaliśmy owocowe i jarzynowe sałatki, które bardzo nam smakowały.

Poznaliśmy także zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.

W LUTYM…

Podczas zajęć zapoznawaliśmy się z warunkami życia panującymi na Arktyce i Antarktydzie. Rozmawialiśmy o zwierzętach zamieszkujących te mroźne krainy, a także o życiu Eskimosów na Grenlandii.

Czytaliśmy fragmenty książki A.Cz. Centkiewiczów pt. „Zaczarowana zagroda”. Wykonywaliśmy pingwiny wykorzystując plastikowe butelki po napojach oraz plakaty ukazujące życie ludzi
i zwierząt w tych trudnych warunkach.

Obchodziliśmy Walentynki – powstały piękne kartki oraz serduszka wykonane różnymi technikami. Bawiliśmy się na balu karnawałowym wykorzystując do swoich strojów zrobione przez siebie maski karnawałowe.

 

Bajkowe bajania - dla każdego coś do posłuchania

 

Bajkowe bajania - dla każdego coś do posłuchania to program finansowany ze środków pochodzących z Budżetu Partycypacyjnego miasta Słupska. Finansowana kwota wynosi 16700zł. Projekt zakłada sześć cyklicznych spotkań, podczas których mieszkańcy osiedla Zatorze będą słuchali, oglądali, a następnie czynnie współtworzyli inscenizacje do bajek, baśni i legend.
Raz wykonają kukiełki, pacynki czy szablony postaci do teatru cieni. Innym razem wcielą się
w bajkowe postaci, stworzą barwne scenografie i strojów dla aktorów. Ciekawostką będzie wykorzystanie teatrzyku Kamishibai - drewnianej trójdzielnej ramki w kształcie otwartej okiennicy, w której prezentowane będą ilustracje do bajek wykonane w trakcie warsztatów. Aktywną twórczość artystyczną umili poczęstunek przygotowany dla zgromadzonych gości.

 

28 lutego 2017 roku odbyło się pierwsze spotkanie w ramach programu: ,,BAJKOWE BAJANIA- dla każdego coś do posłuchania".  Na wstępie przybyli goście  ( osiedlowi dziadkowie, rodzice
i dzieci ) obejrzeli przedstawienie ,,Szewczyk Dratewka" w wykonaniu szkolnego koła teatralnego. Następnie zadaniem zgromadzonych rodzin było wykonanie scenografii i zaprezentowanie jej
w teatrzyku Kamishibai. W ruch poszły kartki, kredki, flamastry... Zabawy i śmiechu było co niemiara! Finałowym momentem spotkania było wykonanie  sztuki ,,Szewczyk Dratewka"  przez przybyłych gości. Nastąpiła całkowita zamiana ról. Dratewką był jeden z tatusiów, wiedźmą- chętna babcia, a w roli narratora doskonale radziła sobie jedna z mam. Starczyło też ról dla dzieci, które wcieliły się w postaci mrówek, pszczółek i kaczek. Strudzeni aktorzy mogli wzmocić się słodkim poczęstunkiem.

Przed nami kolejne spotkanie- już 28 marca 2017r. Liczymy na równie wysoką frekwencję
i wspaniałą zabawę.

 

Za nami kolejne spotkanie z cyklu ,,Bajkowych bajań". We wtorek, 28 marca 2017 r. zaproszeni goście oglądali przedstawienie ,,Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków" w wykonaniu dziecięcego TEATRU PIĘCIU LALEK . Następnie zadaniem rodzin było wykonanie pacynek - bohaterów bajki. Pacynki tworzone były niekonwencjonalnie- na szarych kopertach ozdabianych przeróżnymi elementami dekoracyjnymi, w zależności od fantazji twórców. Przerwa minęła w przyjemnej atmosferze przy słodkim poczęstunku. Finalnym momentem spotkania było odegranie baśni przez zaproszonych gości z wykorzystaniem przygotowanych pacynek. Wcale to nie było łatwe! Poszczególne sceny niejednokrotnie były przerywane salwami śmiechu, zarówno widowni, jak i aktorów.

Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkanie w kwietniu.

 

25 kwietnia 2017 r. odbyło się trzecie spotkanie w ramach programu BAJKOWE BAJANIA
- DLA KAŻDEGO COŚ DO POSŁUCHANIA
. Tym razem celem spotkania było przygotowanie scenografii do wiersza J. Brzechwy „Kaczka Dziwaczka”, prezentacja tekstu przez chętne osoby przy współudziale wokalnym wszystkich gości.

Na wstępie uczniowie klasy 3c i 3d zaprezentowali się z piosenkami: „Laleczka z saskiej porcelany” i „Piosenka drewnianych lalek”. W dalszej części spotkania, po nauce piosenki ,,Kaczka Dziwaczka” , zgromadzeni goście podzielili się na grupy wykonujące poszczególne elementy do scenografii przedstawienia teatralnego. Jak zwykle inwencja dorosłych i dzieci przerosła nasze oczekiwania. Z kartonów, bibuły, materiałów tekstylnych powstały takie elementy scenografii, których nie powstydziłby się profesjonalny teatr.

Kolejne spotkanie upłynęło w atmosferze świetnej zabawy, a rodziny już zapowiadały swoją obecność na następnej  imprezie z cyklu BAJKOWYCH BAJAŃ.

 

Za nami już ostatnie w tym roku szkolnym spotkanie w ramach programu ,,Bajkowe bajania- dla każdego coś do posłuchania". Podczas majowych warsztatów zaproszeni goście (dzieci, rodzice, dziadkowie) otrzymali dość niezwykłe zadanie - mieli stać się autorami bajki.  Dorośli i dzieci zostali podzieleni na trzy grupy. Tematyka bajek była dowolna, a jedynym warunkiem było wykorzystanie podanego wcześniej słownictwa. Po raz kolejny kreatywność i pomysłowość gości przerosła nasze oczekiwania!
Zapraszamy na kolejne spotkania w październiku i listopadzie.
 
 
 
Rok Szkolny 2017/2018
 

Za nami kolejne spotkanie (już piąte!) w ramach programu BAJKOWE BAJANIA. We wtorek 24 października 2017 zebrani goście obejrzeli bajkę ,,Calineczka” przedstawioną jako teatr cieni ,
a później zapoznali się ze słuchowiskiem. Zadaniem rodzin było wykonanie sylwetek (z czarnego bloku technicznego) postaci występujących w bajce. Mamusie pięknie rysowały, dzieci wycinały,
a tatusiowie przymocowywali karton do listewek. Po przygotowaniu rekwizytów nadszedł czas prób i występów przed publicznością. Atmosfera zabawy towarzyszyła wszystkim przez cały czas spotkania. Tradycyjnie przerwę umilił słodki poczęstunek.

W listopadzie zapraszamy na ostatnie już spotkanie, tym razem z … kukiełkami. Babcie naszych uczniów już obiecały przynieść z sobą maszyny do szycia.

 

21 listopada odbyły się ostatnie warsztaty z cyklu „Bajkowe bajania-dla każdego coś do posłuchania”. Zgromadziły one duże grono dzieci  i ich opiekunów. Tym razem zadanie polegało na wykonaniu dekoracji i kukiełek do przedstawienia o Czerwonym Kapturku. Uczestnicy spotkania doskonale wyposażeni w tekstylia, igły, nici, a nawet maszyny do szycia, z zapałem wykonywali głównych bohaterów oraz elementy scenografii. Podsumowanie warsztatów stanowiło kilkakrotne wystawienie sztuki dla dzieci i dorosłych. Każdy chciał wystąpić ze swoją kukiełką.

Poczęstunek był pretekstem do refleksji na temat wspaniałych wrażeń, które towarzyszyły wszystkim spotkaniom.

 

 

W lutym

W lutym bawiliśmy się na Balu Karnawałowym. Każdy z nas miał ciekawe przebranie. Z wielkim zaangażowaniem robiliśmy maski karnawałowe, które ozdabialiśmy brokatem. Z cegiełek układaliśmy modele wyrazów. Pisaliśmy po śladzie literki i cyferki. Czytaliśmy teksty z kolejnymi poznanymi literkami. W Walentynki wielką atrakcją była dla nas zabawa w Kinder-Planecie.

W tym miesiącu urodziny obchodzili Nadia i Bartek. Pod koniec karnawału bawiliśmy na Balu Pączkowym z klasami pierwszymi. Miło upłynął nam czas.

lo3

 

Zad.4.52 I-III/1,2 i IV-VI/1,2

„Warsztaty teatralne z zastosowaniem ICT”

ROK SZKOLNY 2016/2017

W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”

Korzystało z nich 40 uczniów z klas I-VI. Spośród uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka w Słupsku utworzono 4 grupy (dwie dla uczniów klas I-III i dwie   dla uczniów klas IV-VI). Zajęcia były doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.

Na warsztatach teatralnych dla klas II pracujemy nad przedstawieniem „Cinderella”, klasy III przygotowują się do wystawienia przedstawienia pt. „The new James Bond film”. Klasy IV -VI opracowują natomiast sztuki „Giovannie’s cafe”, „Sophie and her friends” oraz „In the army”. Ćwiczymy poprawną wymowę, pracujemy nad naszą dykcją i poprawnością językową. Doskonalimy ruch sceniczny, dobieramy potrzebny do wystawienia sztuki materiał dźwiękowy oraz stroje i rekwizyty. Zajęcia rozbudzają w uczniach zainteresowanie językiem angielskim
i przełamują bariery językowe. Wyzwalają w nich kreatywność oraz dodatkowo motywują poprzez włączenie emocji w konkretne działania. Są atrakcyjną formą spędzenia czasu wolnego.

                                                                                  Prowadzący: mgr Anita Jakubowska

            mgr Barbara Zajączkowska – Ocha

            mgr Marek Ocha

 

 

W roku szkolnym 2016/2017 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych. Na warsztatach teatralnych dla klas III przygotowywaliśmy się do wystawienia przedstawienia pt. „The New James Bond Film”. Ćwiczyliśmy poprawną wymowę, pracowaliśmy nad naszą dykcją i poprawnością językową. Dopracowywaliśmy ruch sceniczny, dobieraliśmy potrzebny do wystawienia sztuki materiał dźwiękowy oraz stroje i rekwizyty. Zajęcia rozbudziły w uczniach zainteresowanie językiem angielskim i przełamały bariery językowe. Wyzwoliły w nich kreatywność oraz dodatkowo zmotywowały poprzez włączenie emocji w konkretne działania. Były atrakcyjną formą spędzenia czasu wolnego. Uczniowie, którzy uczęszczali na Warsztaty teatralne z zastosowaniem ICT:

- dysponują bogatym warsztatem środków wyrazu;

- umiejętnie radzą sobie z tremą;

- posiadają odwagę sceniczną;

-  rozumieją pojęcia związane z teatrem;

- potrafią praktycznie zastosować zdobyte umiejętności, biorąc udział w spektaklach;

- poszerzyli zasób słów i zwrotów w języku angielskim.

 

          

 ROK SZK. 2017/2018

 

W I semestrze roku szkolnego 2017/2018 prowadzone były zajęcia w ramach projektu Szansa
na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”.
Warsztaty teatralne są odpowiedzią na naturalną potrzebę twórczej aktywności dzieci, a jako element pracy dydaktycznej i wychowawczej umożliwiają realizację programu szkolnego
przy zróżnicowanym poziomie uczniów. W bieżącym roku szkolnym z tego typu zajęć korzysta 40 uczniów z klas I-VII. Spośród wychowanków Szkoły Podstawowej nr 3 im. Janusza Korczaka
w Słupsku utworzono 4 grupy (dwie dla uczniów klas I-III i dwie dla uczniów klas IV-VII). Zajęcia są doskonałą okazją do integracji społeczności uczniowskiej.

Na warsztatach teatralnych dla klas III grupa uczniów pracuje z Panią Barbarą Zajączkowką-Ocha nad przedstawieniem „The Snow White”. Dzieci ćwiczą poprawną wymowę, poprawiają dykcję
i pracują nad poprawnością językową. Doskonalą ruch sceniczny, dobierają potrzebny do wystawienia sztuki materiał dźwiękowy oraz stroje i rekwizyty. Zajęcia rozbudzają w uczniach zainteresowanie językiem angielskim i przełamują bariery językowe. Wyzwalają w nich kreatywność oraz dodatkowo motywują poprzez włączenie emocji w konkretne działania. Są atrakcyjną formą spędzenia czasu wolnego.

Pani Anita Jakubowska wraz z uczniami z klas II i III pracuje nad odpowiednim przygotowaniem
do prezentacji ról w przedstawieniu  „Czerwony Kapturek”. Na zajęciach omówione zostały metody projektu, wybór obszaru oraz sprecyzowano temat projektu do realizacji. Zaplanowano kolejność działań, czyli podział pracy w grupie. Wybrano również sposób prezentacji efektu finalnego pracy grupy. Na zajęciach zostały zastosowane zabawy  integrujące  zespół  teatralny oraz ćwiczenia  oddechowe  i  relaksacyjne. Pracowano nad  koncentracją oraz wdrażano ćwiczenia  rozbudzające  dziecięcą  wyobraźnię.

Na zajęciach koła „Teatrzyk Angielski” dla uczniów klas V i VII prowadzonych przez Panią Karolinę Kromp przygotowywana jest inscenizacja skeczy w języku angielskim. Zajęcia teatralne pozwalają uczniom przyswajać język autentyczny i używać go w wersji mówionej. Doskonalona jest sprawność słuchania i mówienia poprzez uczenie się na pamięć. Uczniowie w interesujący sposób przyswajają rytm i melodię języka obcego. Wszelkie rymy i zabawy ułatwiają im opanowanie wymowy, akcentu wyrazowego oraz intonacji, a także poprawiają tempo mówienia w języku angielskim. 

Grupa uczniów z klas IV i V pracująca pod kierunkiem Pana Marka Ochy przygotowuje spektakl pt. „Giovanni’s cafe”. Dzieci pracują nad prawidłową dykcją, ruchem scenicznym i umiejętnościami przekazywania emocji. Ponadto uczą się zastosowania umiejętności językowych w praktyce. Zapamiętywanie fragmentów tekstu pozwala im na utrwalanie powszechnie używanych struktur gramatycznych, wzbogaca słownictwo i stanowi wspaniały trening językowy.

W czasie przygotowań i samego przedstawienia uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 zaangażowani w projekt zaspakajają potrzebę ruchu, uczą się współpracować w grupie, oceniać siebie i kolegów. Uczą się mówić wyraziście, z właściwą intonacją oraz ćwiczą pamięć. Inscenizacje umożliwiają także lepsze rozumienie tekstów i sprzyjają kształtowaniu właściwych postaw poprzez internalizację przeżyć bohaterów.
Poprzez warsztaty teatralne realizowane są w pełni cele dydaktyczne i wychowawcze, które wiążą się nierozerwalnie ze wszystkimi płaszczyznami kształcenia i wychowania uczniów w wieku szkolnym.

W II semestrze roku szkolnego 2017/2018 wybrani uczniowie klas I-III i IV-VI mieli możliwość rozwijania umiejętności językowych w ramach projektu Szansa na sukces - podniesienie jakości edukacji ogólnej w słupskich szkołach podstawowych”. Zajęcia prowadzone były w formie warsztatów teatralnych, których efektem było wystawienie przedstawień oraz scenek humorystycznych w języku angielskim pt. „Snow White”, „Red Riding Hood”, „Giovanni’s Cafe”, "The break" oraz "Hotel Splendido" . Uczestnicy pracowali nad poprawną wymową, doskonalili dykcję i poprawność językową. Opracowane zostały ćwiczenia doskonalące ruch sceniczny oraz elementy gry aktorskiej. Zgromadzone zostały stroje i rekwizyty potrzebne do wystawienia przedstawienia.

Warsztaty teatralne przyczyniły się do przełamania bariery językowej wśród uczniów, wpłynęły na zainteresowanie językiem angielskim. Wyzwoliły w nich kreatywność oraz dodatkowo zmotywowały poprzez włączenie emocji w konkretne działania. Były atrakcyjną formą spędzenia czasu wolnego. Uczniowie, którzy uczęszczali na Warsztaty teatralne z zastosowaniem ICT:

- poszerzyli zasób słów i zwrotów w języku angielskim;

- dysponują bogatym warsztatem środków wyrazu;

- posiadają odwagę sceniczną;

- rozumieją pojęcia związane z teatrem;

- potrafią praktycznie zastosować zdobyte umiejętności, biorąc udział w spektaklach,

- znają elementy kultury krajów anglojęzycznych a w szczególności specyfikę humoru angielskiego.

Nauczyciele w swojej pracy z uczniami stosowali metody aktywizujące, które pozwoliły na wszechstronny rozwój dzieci i uwzględniły ich zróżnicowane potrzeby. Natomiast tematyka przeprowadzonych warsztatów umożliwiła realizację dziecięcych marzeń. Były one doskonałą podstawą wszechstronnego rozwoju uczniów, który stanowi nadrzędny cel wszystkich działań pedagogicznych.