logNPRC

 

PROJEKT EDUKACYJNY - KLASY PIERWSZE  „PASOWANIE PIERWSZOKLASISTÓW”  (ZAPOZNANIE Z OFERTĄ BIBLIOTEKI I NOWOŚCIAMI  ZAKUPIONYMI W RAMACH NPRCz 2.0.)

Uczniowie klas: 1a, 1b i 1c mieli okazję uczestniczyć w ważnej dla nich imprezie. Zostali oficjalnie pasowani na czytelników! Na początku wysłuchali czytanej przez panią wicedyrektor Marię Nowak baśni, następnie nauczycielki bibliotekarki rozmawiały z pierwszoklasistami o zachowaniu w bibliotece szkolnej, jej funkcjonowaniu, a także o tym, jakie książki mogą młodzi czytelnicy wypożyczać i jak się z nimi obchodzić. Podsumowaniem miłej uroczystości było przygotowanie przez starszych kolegów i starsze koleżanki z klasy 5d oraz nauczycielki bibliotekarki przedstawienie oraz pasowanie przez panie dyrektor: Marzenę Wolską, Marię Nowak i Annę Pluto - Prondzińską na czytelnika wraz z wręczeniem pamiątkowego zestawu książek („Wnuczka antykwariusza”, „Kochasz? Czytaj razem z dzieckiem!”).

Podstawą realizacji projektów edukacyjnych w klasach pierwszych były pozycje z księgozbioru biblioteki Szkoły Podstawowej nr 3 w Słupsku oraz książki zakupione ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025: „Dziadek
i niedźwiadek”, „Twój genialny mózg”, „Bebechy, czyli ciało człowieka pod lupą”, „Escapebook. Klątwa Faraona”, „Minecraft. Tryb czytania. Moby w leśnym dworze”, „Minecraft. Tryb czytania. Moby w świecie”, „Minecraft. Tryb czytania. Ucieczka z Netheru”.

 

PROJEKT EDUKACYJNY  - KLASY DRUGIE „CUKIERKU, TY ŁOBUZIE! – HISTORIA ZABAWNEGO KOTA

Uczniowie klas: 2a, 2b, 2c i 2d uczestniczyli w zajęciach poświęconych cyklowi książek Waldemara Cichonia o kocie Cukierku. Razem z nauczycielką bibliotekarką czytali fragmenty książek, rozmawiali o własnych pupilach i porównywali ich charaktery z zabawnym kotem Cukierkiem. Zwieńczeniem zajęć było tworzenie ilustracji do własnej historii o Cukierku.

Podstawą realizacji projektów edukacyjnych w klasach drugich były pozycje z księgozbioru biblioteki Szkoły Podstawowej nr 3 w Słupsku oraz książki zakupione ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025: „Popraw się, Cukierku!”, „Gdzie jesteś, Cukierku?”, „Jak się masz, Cukierku?”, „Nie martw się, Cukierku!”.

 

PROJEKT EDUKACYJNY - KLASY TRZECIE  „W KRAINIE MUMINKÓW”

Uczniowie klas: 3a, 3b, 3c i 3d uczestniczyli w zajęciach poświęconych Muminkom. Dzieci poznały mieszkańców muminkowej krainy – ich wygląd oraz cechy charakteru. Miały również okazję zapoznać się z dostępnymi w bibliotece książkami o tych przemiłych stworzeniach. Na zakończenie każdy uczeń wykonał zakładkę do książki z wybranym bohaterem opowiadań.

Podstawą realizacji projektów edukacyjnych w klasach trzecich były pozycje z księgozbioru biblioteki Szkoły Podstawowej nr 3 w Słupsku oraz książki zakupione ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025: „Kometa nad Doliną Muminków”, „Lato Muminków”, „Opowiadania z Dolinie Muminków”, „Zima Muminków”.

 

PROJEKT EDUKACYJNY - KLASY CZWARTE  „CIEKAWOSTKI O KSIĄŻKACH”

Uczniowie klas: 4a, 4b i 4c na zajęciach edukacyjnych dowiedzieli się, jak narodziło się pismo, jak powstała książka. Próbowali też ułożyć w kolejności poszczególne etapy powstania książki: od pomysłu autora do jej kupna przez czytelnika. Poznali też „Książki NAJ w Bibliotece SP3 w Słupsku”: najstarsze, najnowsze, największe, najmniejsze, najgrubsze, najcieńsze, najoryginalniejsze. uczestnicy zajęć przygotowali też projekty okładek swoich wymarzonych książek.

Podstawą realizacji projektów edukacyjnych w klasach czwartych były pozycje z księgozbioru biblioteki Szkoły Podstawowej nr 3 w Słupsku oraz książki zakupione ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025: „Bebechy”, „Baśnie Andersena” (audiobook), „Słowiańskie mity i opowieści w komiksie”, „Twoja misja. Średniowiecze”, „Detektyw Pierre w labiryncie”, „Escape Book. Największa sprawa Sherlocka”, „Świat Frankie”, „Złoty pociąg”.

 

 

PROJEKT EDUKACYJNY - KLASY PIĄTE  „W ŚWIECIE MITÓW”

Uczniowie klas: 5a, 5b, 5c i 5d na zajęciach edukacyjnych poznali podstawowe informacje o mitologii słowiańskiej, uczestniczyli w starosłowiańskich potyczkach językowych, pisali głagolicą własne imiona. Obejrzeli też film przedstawiający słowiańskich bogów. Przygotowali się również do prezentacji bogów greckich, przebierając się za nich i odgrywając scenki rodzajowe. Na koniec przygotowali komiksy inspirowane grecką mitologią.

Podstawą realizacji projektów edukacyjnych w klasach piątych były pozycje z księgozbioru biblioteki Szkoły Podstawowej nr 3 w Słupsku oraz książki zakupione ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025: „Słowiańskie mity i opowieści w komiksie”, „Co się zdarzyło w Swarogowie? Mity słowiańskie dla dzieci”, „Mitologia”, „Mity Greków i Rzymian”.